Rally Acropolis 2013, επίσημη κατάταξη, απονομή, συνέντευξη τύπου, φωτογραφίες
Δείτε εδώ την ΕΠΙΣΗΜΗ ΚΑΤΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥ RALLY ACROPOLIS 2013
Έπειτα από τρεις ημέρες σκληρής προσπάθειας στα βουνά, 36 πληρώματα κατάφεραν να επιστρέψουν στο Λουτράκι, μετά από την απόλυτη μάχη με το χρονόμετρο.
Ταχύτερος συνδυασμός αποδείχθηκε αυτός των Φιλανδών, Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila με το VW Polo R WRC. Ακολούθησαν οι Ισπανοί Daniel Sordo και Carlos Del Barrio με το Citroen DS3 WRC της Citroen Abu Dhabi WRT και τέλος οι Βέλγοι Thierry Neuville και Nicolas Gilsoul, για λογαριασμό της Qatar M-Sport, οι οποίοι κατέκτησαν την τρίτη θέση.
Την βράβευση πραγματοποίησαν, ο Δήμαρχος Λουτρακίου-Αγίων Θεοδώρων κ. Κώστας Λογοθέτης, ο οποίος βράβευσε τον συνδυασμό νικητών, Thierry Neuville και Nicolas Gilsoul , ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Χρίστος Δήμας, ο οποίος βράβευσε το δίδυμο Daniel Sordo και Carlos Del Barrio και τέλος, τον ταχύτερο συνδυασμό των Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, βράβευσε ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, κ. Jean Todt με τον Πρόεδρο της ΕΛΠΑ και Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής του Rally Acropolis, κ. Βασίλη Δεσποτόπουλο.
Τον Δήμο Λουτρακίου-Αγίων Θεοδώρων εκπροσώπησαν ο Δήμαρχος Κ. Λογοθέτης, ο τέως Δήμαρχος Γ. Γκιώνης, Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί και Τοπικοί Σύμβουλοι, ενώ την Περιφέρεια εκπροσώπησε ο Περιφερειάρχης κ. Πέτρος Τατούλης, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Λάκης Παπαφωτίου και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Θανάσης Πισιμίσης. Από το Δήμο Κορινθίων παρευρέθη ο Δήμαρχος, κ. Αλέξανδρος Πνευματικός.Αξίζει να αναφερθεί η αξιέπαινη προσπάθεια των ελληνικών πληρωμάτων, ταχύτεροι των οποίων αναδείχθηκαν οι Θέμης Χαλκιάς και Λεωνίδας Μαχαίρας, με το Mitsubishi Lancer EVO IX.
Μετά τη λήξη του 59ου Rally Acropolis, τα βλέμματα όλων αλλά και του Δήμου Λουτρακίου-Αγίων Θεοδώρων, στρέφονται στην επόμενη εκδοχή του Rally Acropolis, η οποία θα είναι κάτι παραπάνω από πανηγυρική, λόγω του εορτασμού των εξήντα ετών ιστορίας του!
Ράλλυ Ακρόπολις 2013 Σύνοψη 3ης ημέρας Πιστό στις παραδόσεις!
Το Ράλλυ Ακρόπολις 2013 τήρησε την παράδοση που το θέλει το σκληρότερο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Έπειτα από τρεις ημέρες σκληρής μάχης στα βουνά της Πελοποννήσου, 36 πληρώματα κατάφεραν να επιστρέψουν στο Λουτράκι, έπειτα από την απόλυτη μάχη με το χρονόμετρο και τα γνωστά… αφιλόξενα ελληνικά χώματα.
Ταχύτερος αλλά και πλέον αξιόπιστος συνδυασμός αποδείχθηκε αυτός των Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila με το VW Polo R WRC. Οι Φινλανδοί κατάφεραν να σημειώσουν στον 6ο γύρο του Πρωταθλήματος την πρώτη τους φετινή νίκη, η οποία είναι και η πρώτη τους με τα χρώματα της VW, ενώ αυτή είναι η όγδοη φορά που το πλήρωμα ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Ο Jari-Matti Latvala εξαπέλυσε την επίθεσή του νωρίς τη 2η ημέρα, πιέζοντας τον μέχρι εκείνη τη στιγμή επικεφαλής της κατάταξης, Evgeny Novikov (M-Sport Qatar WRT), ο οποίος υπέπεσε σε ένα λάθος, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στον Φινλανδό. Σε εκείνο το σημείο ο Dani Sordo με το Citroen DS3 WRC της Citroen Abu Dhabi WRT προσπάθησε για την κορυφή, όμως ο Latvala ήταν άπιαστος.
Μάλιστα, ο Ισπανός παραδέχθηκε ότι ο αντίπαλός του ήταν κατά πολύ ταχύτερός του, και αποφάσισε πολύ νωρίς να σηκώσει το πόδι από το γκάζι και να αρκεστεί στη 2η θέση. Μοναδική αγωνία του Sordo ήταν o Thierry Neuville που τον ακολουθούσε, τον οποίο τελικά κατάφερε να ελέγξει μέχρι το τέλος του αγώνα, περιορίζοντάς τον στην 3η θέση. Ο νεαρός Βέλγος οδήγησε συνετά, απέφυγε τα προβλήματα, δε ρίσκαρε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και αποκόμισε τους βαθμούς του πόντιουμ για τον ίδιο αλλά και για λογαριασμό της Qatar M-Sport.
Σπουδαία μάχη, όμως, είχαμε για την 4η θέση της Γενικής, ανάμεσα στους Andreas Mikkelsen και Nasser Al Attiyah, η οποία και κρίθηκε μόλις την τελευταία ημέρα του αγώνα. Εντέλει, ο νεαρός Νορβηγός με το τρίτο VW Polo R WRC ήταν καταιγιστικός και, πραγματοποιώντας τον ταχύτερο χρόνο στις τρεις από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές (οι πρώτες του για τη γερμανική ομάδα), ήταν ο νικητής της μεταξύ τους μάχης. Την πρώτη 6άδα συμπλήρωσε ο Mads Ostberg, ακολουθούμενος από τον Mikko Hirvonen, ο οποίος σήμερα κατάφερε να κερδίσει μία θέση τερματίζοντας 7ος εμπρός από τον Martin Prokop. Ο μεγάλος πρωταγωνιστής του αγώνα, μέχρι τη στιγμή που πλήγωσε την ανάρτηση του Fiesta, Evgeny Novikov, αλλά και ο επικεφαλής της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών, Sebastien Ogier, «έκλεισαν» την πρώτη 10άδα του Ράλλυ Ακρόπολις 2013. Ο Γάλλος, που την πρώτη ημέρα εγκατέλειψε από πρόβλημα στην πίεση καύσιμου του VW Polo R WRC, εκτός από τους βαθμούς της 10ης θέσης, κέρδισε και τους τρεις της Power Stage, στην οποία επικράτησε με χαρακτηριστική ευκολία.
Στο WRC-2 μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη στο θεσμό, και μάλιστα σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα όπως είναι το Ράλλυ Ακρόπολις. Στην κατηγορία των Νέων, το γνωστό JWRC, όπου όλοι οι συμμετέχοντες αγωνίζονται με Ford Fiesta R2, επικράτησε ο Ισπανός Jose Antonio Suarez, με 2ο τον Pontus Tidemand. Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, ταχύτεροι όλων αναδείχθηκαν οι Θέμης Χαλκιάς – Λεωνίδας Μαχαίρας με το Mitsubishi Lancer EVO IX και έπειτα από τριήμερο αγώνα, τη στιγμή που οι Λάμπρος Κύρκος – Γιώργος Πολυζώης με ίδιο αυτοκίνητο είναι οι νικητές του διήμερου σκέλους του Ακρόπολις που προσμετρά στο ελληνικό Πρωτάθλημα.
Με τα βλέμματα πλέον να στρέφονται στην επόμενη, πανηγυρική πλέον εκδοχή του Ράλλυ Ακρόπολις, λόγω του εορτασμού των εξήντα ετών ιστορίας του, η Τελετή Λήξης έκλεισε με την επισημότητα που της άρμοζε, παρουσία του προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Jean Todt, ο οποίος έδωσε τα συγχαρητήριά του σε κάθε έναν από τους πρωταγωνιστές του θεσμού και του αγώνα κατά την άφιξή τους στη ράμπα του τερματισμού του 59ου Ράλλυ Ακρόπολις!
Συνέντευξη Τύπου Τριών Πρώτων
Κυριακή 2 Ιουνίου
Παρόντες:
1ος – Jari-Matti Latvala, Volkswagen Motorsport
1ος- Miikka Anttila, Volkswagen Motorsport
2ος – Dani Sordo, Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
2ος – Carlos Del Barrio, Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
3ος – Thierry Neuville, Qatar World Rally Team
3ος – Nicolas Gilsoul, Qatar World Rally Team
Jost Capito, Διευθυντής Volkswagen Motorsport
Ε:
Jari-Matti συγχαρητήρια για την πρώτη σου νίκη με τη Volkswagen Motorsport, στο 10ο Ακρόπολις που συμμετέχεις.
J-ML:
Αισθάνομαι πολύ καλά. Είναι μεγάλη ανακούφιση. Ξεκίνησα τη χρονιά με μια σφοδρή έξοδο, οπότε σίγουρα θα υπήρχε το ερωτηματικό στη Volkswagen σχετικά με το νέο της οδηγό. Επιτέλους έφερα αυτό το αποτέλεσμα στην ομάδα παρά τις δύσκολες στιγμές.
Ε:
Νιώθεις πως απέδειξες ότι αξίζεις τη θέση σου;
J-ML:
Έτσι ελπίζω. Έχουμε ακόμα πολλούς αγώνες και η μάχη για το πρωτάθλημα Κατασκευαστών θα είναι σκληρή. Χρειαζόμαστε περισσότερα καλά αποτελέσματα, αλλά είμαστε σε καλό δρόμο. Είμαι πολύ ευχαριστημένος που σε αυτό τον αγώνα είχαμε καλή στρατηγική. Χρειάστηκε περισσότερη τακτική απ’ ότι συνήθως.
Ε:
Ας μιλήσουμε γι’ αυτό. Δε ρισκάρατε το πρώτο βράδυ;
J-ML:
Το γεγονός είναι πως σε αυτό τον αγώνα οδηγείς περίπου στο 90%, που σημαίνει πως γενικά υπάρχουν σημεία που μπορείς να πας στο 100% αλλά όχι συνεχώς -τα ελαστικά και το αυτοκίνητο δεν μπορούν να αντέξουν. Υπάρχουν σημεία που πρέπει να κόψεις ρυθμό και τα είχαμε επισημάνει στις σημειώσεις μας για να προφυλάξουμε το αυτοκίνητο. Είχαμε κάνει υπολογισμούς για τους ενδιάμεσους χρόνους, κάτι που τελικά απέδωσε. Αν και δε… μοιάζει τόσο καλό, ήμασταν 40 δλ. πίσω μετά την πρώτη ειδική.
Ε:
Αισθανθήκατε πίεση όντας στην κορυφή;
J-ML:
Δεν το σκεφτόμουν τόσο πολύ μέχρι σήμερα το πρωί. Το Σάββατο αντιμετωπίζαμε τη μία ειδική μετά την άλλη και μόλις σήμερα συνειδητοποίησα ότι πλησιάζαμε στο στόχο μας, κάτι που αύξησε τον ενθουσιασμό μας. Η χθεσινή μέρα ήταν πολύ μεγάλη.
Ε:
Είχατε κάποιες ιδιαίτερες στιγμές;
J-ML:
Ναι, είχαμε δύο. Στην πρώτη ειδική, τρία χιλιόμετρα μετά την εκκίνηση, σε μια στροφή πήγα ευθεία για να αποφύγω να χτυπήσω κάτι. Χάσαμε 14 δλ. εκεί και αργότερα, στην τέταρτη ειδική, σε ένα κατηφορικό κομμάτι ήμουν με μεγαλύτερη ταχύτητα απ’ ότι έπρεπε. Ήταν κατηφορικό σημείο που έπρεπε να φρενάρω για μια διαδοχική δεξιά σε αριστερή. Ανοίχτηκα περισσότερο στη δεξιά κι έτσι το ανάχωμα με έσπρωξε και με τοποθέτησε στην αριστερή. Ήμουν πολύ, πολύ τυχερός. Τότε είπα στον Miikka: «Εδώ εξαντλήσαμε την τύχη μας, δε θα ρισκάρουμε άλλο».
Ε:
Πριν δέκα χρόνια ήρθες εδώ σαν εργοστασιακός οδηγός για πρώτη φορά και τώρα κέρδισες…
J-ML:
Δεν ξέρω εάν ήσασταν εδώ στη συνέντευξη πριν τον αγώνα… ας μιλήσουμε για μια άλλη ιστορία τώρα. Ήρθα εδώ το 2003, ήμουν 18 ετών και ήταν πρώτη φορά που οδηγούσα το Focus RS WRC. Ο ενθουσιασμός μου ήταν τεράστιος. Ήμουν στο shakedown με τους Colin McRae, Tommi Makkinen και Petter Solberg και μετά ξεκίνησε ο αγώνας και οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες από την πρώτη κιόλας ειδική. Μετά την πρώτη μέρα ήμουν τόσο κουρασμένος που ήθελα να κοιμηθώ στο αυτοκίνητο. Δεν ήμουν προετοιμασμένος για έναν τόσο απαιτητικό σωματικά αγώνα. Είχα μεγάλη επιθυμία να οδηγήσω, αλλά καμία ιδέα για τις ρυθμίσεις. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα για το αυτοκίνητο. Δεν είχα καμία εμπειρία, απλώς οδηγούσα την μια ειδική μετά την άλλη. Θυμάμαι στο τελευταίο service, τρείς ειδικές πριν το τέλος ήμουν 10ος και ο Malcolm Wilson μου είπε να είμαι προσεκτικός. Ήταν τόσο δύσκολο να φθάσω στον τερματισμό. Νομίζω ήταν στην τρίτη ειδική πριν το τέλος που έκανα τον ένατο χρόνο, περνώντας τον Didier Auriol για ένα δευτερόλεπτο. Ήταν κάτι πολύ μεγάλο για μένα. Ήμουν ένας νεαρός που μάζευε εμπειρίες. Σπουδαίες στιγμές. Είναι ωραίο να τις θυμάσαι. Μεγαλώνω, δεν ανήκω στην νέα γενιά πια. Όλα αυτά σημαίνουν πολλά για μένα. Είχα πάρει το έπαθλο που δίνουν οι θεατές όταν το στυλ μου ήταν πιο επιθετικό. Δεν μπορούσα να οδηγήσω το αυτοκίνητο ευθεία. Όλη την ώρα οδηγούσα με Σκανδιναβικό φλικ… Σας ευχαριστώ που με ακούσατε.
Ε:
Ο Jari-Matti ανέφερε πως χθες το πρωί, στο τέλος της τρίτης ειδικής, του είπες πόσο καλά οδήγησε. Μας είπε ότι δεν το κάνεις συχνά αυτό, οπότε ήξερε πως η οδήγησή του ήταν πραγματικά καλή. Πώς κρίνεις αυτή την επίδοση;
MA:
Βασικά, όπως είπα και μετά την ειδική αυτή, η οδήγηση θα μας φέρει τη νίκη. Ήταν απροβλημάτιστη οδήγηση και σε αυτό τον αγώνα απαιτείται να μείνεις μακριά από προβλήματα. Το να είσαι πρώτος εδώ δε σημαίνει τίποτα. Χθες ήμασταν πρώτοι και συνέχεια ήμασταν αντιμέτωποι με τις δυσκολίες των ειδικών και με τους άλλους οδηγούς. Ο καθένας μπορεί να βρεθεί μπροστά σε προβλήματα, αλλά θα πρέπει να τα αποφεύγει.
Ε:
Πόσο ιδιαίτερη είναι αυτή η στιγμή;
MA:
Όπως είπε και ο Jari-Matti τώρα αποδείξαμε πως… μάλλον ήταν σωστή η απόφαση της ομάδας να μας εντάξει στους οδηγούς της.
Ε:
Dani, ποια ήταν η στρατηγική σου για τον αγώνα; Αντιμετώπισες δυσκολίες στις ειδικές;
DS:
Μετά το ατύχημα στην Πορτογαλία, τα προβλήματα στην Αργεντινή και το λάθος στη Σουηδία, δεν ήταν εύκολο να ξεκινήσω τη χρονιά. Αυτός είναι ένας αγώνας που μου αρέσει, με καλή πρόσφυση, αλλά με κινδύνους για το αυτοκίνητο και τα ελαστικά. Δεν ήθελα να ρισκάρω, οδήγησα χωρίς πίεση και στο τέλος πήγε καλά.
Ε:
Μπήκες στον πειρασμό να πιέσεις το Σάββατο το πρωί όταν η διαφορά με τον Jari-Matti δεν ήταν τόσο μεγάλη;
DS:
Όταν είδα την ταχύτητα του Jari-Matti σκέφθηκα πως θα έχει κάποια έξοδο ή θα κάνει κάποια ζημιά στο αυτοκίνητο εάν οδηγεί flat out. Και αυτό ίσχυε και για τον Jari-Matti και για τον Evgeny Novikov. Τελικά κάτι συνέβη στον Novikov, και το ότι ο Jari-Matti είχε ανάλογη ταχύτητα σημαίνει ότι έπαιρνε πολλά ρίσκα. Τελικά το αποτέλεσμα ήταν καλό για εμένα και μου δίνει αυτοπεποίθηση.
Ε:
Τι σκέφτεσαι τώρα για τον επόμενο αγώνα στην Ιταλία;
DS:
Έχουμε δύο εβδομάδες πριν τον αγώνα, πήραμε τους βαθμούς και τώρα θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε έτσι και να τερματίσουμε και πάλι στην κορυφή.
Ε:
Ο ρυθμός σους στο χώμα είναι εξαιρετικός, αλλά πότε θα δούμε τον Dani να κερδίζει;
DS:
Δεν ξέρω. Το συντομότερο δυνατό. Βέβαια γι’ αυτό θα χρειαστεί να οδηγήσω και να πιέσω.
Ε:
Carlos, ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο…
CdB:
Ήταν ένα σκληρό Σαββατοκύριακο. Το τελευταίο ράλλυ δεν ήταν το καλύτερο της ζωής μου, μετά τα θέματα της Αργεντινής. Αλλά το ξεπέρασα και εστίασα στη δουλειά μου και στη συγκέντρωση βαθμών για την ομάδα και πιστεύω πως ήταν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Είναι το πρώτο πόντιουμ σε χωμάτινο αγώνα για μένα, είναι καλό. Υπήρχαν πολλές πέτρες, πολλά θέματα, ήταν δύσκολα. Είμαστε χαρούμενοι και βρισκόμαστε σε σημείο της χρονιάς που μπορούμε να δούμε κάποιες βελτιώσεις.
Ε:
Κανένα μεγάλο ρίσκο ή δύσκολες στιγμές;
CdB:
Όχι, αλλά για να είμαι ειλικρινής, ποτέ δεν είσαι 100% σίγουρος γι’ αυτό που κάνεις -το λάθος είναι τόσο εύκολο να γίνει. Είναι εύκολο να βγεις σε μια στροφή και μια πέτρα να σε θέσει εκτός αγώνα. Δεν είναι δίκαιο, αλλά έτσι είναι το Ακρόπολις και είναι το μοναδικό ράλλυ το οποίο είναι έτσι. Είμαστε χαρούμενοι και σε μια καλή θέση για τους Κατασκευαστές. Οι καλοκαιρινοί αγώνες είναι σημαντικοί για εμάς και τον Jari-Matti.
Ε:
Thierry, είναι το δεύτερο πόντιουμ της χρονιάς και, μάλιστα, σε έναν από τους δυσκολότερους αγώνες! Πώς νιώθεις για το αποτέλεσμα;
TN:
Δεν περίμενα να έρθει τόσο σύντομα. Έδειξα την ταχύτητά μου πέρσι, αλλά τώρα θέλω να δείξω πως μπορώ να τερματίζω στα ράλλυ -ειδικά στην Ελλάδα, αυτό ήταν πολύ σημαντικό. Αυτό το αποτέλεσμα, ειδικά για το μέλλον, δείχνει ότι μπορώ να κινηθώ έξυπνα. Μερικές φορές δεν είναι τόσο εύκολο. Σκέπτομαι σαν 24χρονος που νιώθει νέος. Δεν είναι πάντα εύκολο να βλέπεις τους χρόνους των άλλων και να σκέφτεσαι ότι μπορείς να κάνεις το ίδιο, αλλά να μη σου επιτρέπεται! Δεν είναι πάντα εύκολο, όπως έμαθα στην Αργεντινή, αλλά ήδη είναι ευκολότερο για μένα. Η ομάδα της Qatar M-Sport έκανε καταπληκτική δουλειά, δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα με το αυτοκίνητο. Είχαμε ένα μικρό πρόβλημα με το κιβώτιο το βράδυ της Παρασκευής, αλλά κατά τ’ άλλα όλα ήταν καλά -οι μηχανικοί έκαναν καταπληκτική δουλειά.
Ε:
Αυτός είναι ο καινούργιος Thierry Neuville;
TN:
Όχι ο καινούργιος, αλλά ο έξυπνος. Σίγουρα θα επιστρέψω σε ταχύτερους ρυθμούς και θα προσπαθήσω να μείνω στο δρόμο. Η εύρεση της ισορροπίας μεταξύ αυτών των δύο στοιχείων είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα για τον οδηγό με μικρότερη εμπειρία. Αλλά πήγε καλά.
Ε:
Ποιες ειδικές ήταν οι δυσκολότερες;
TN:
Ξεκινήσαμε την Παρασκευή χωρίς να πιέζουμε και είδαμε μετά από λίγες στροφές πως ο Ostberg έσπασε έναν τροχό, κατόπιν ο Ogier εγκατέλειψε. Το Σάββατο ήταν μια καλή μέρα, η δεύτερη ειδική ήταν σκληρή, αλλά περάσαμε δύο φορές αρκετά γρήγορα και χωρίς προβλήματα. Αλλά πάντα μπορεί να προκύψει πρόβλημα -αυτό είναι το Ακρόπολις. Ήταν σκληρό για το αυτοκίνητο, αλλά ευχαριστηθήκαμε τις ειδικές του Σαββάτου. Κάναμε 3ους και 4ους χρόνους και μειώσαμε τη διαφορά από τον Dani [Sordo]. Σήμερα, οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες για μένα, έπρεπε να αποφεύγουμε τις μεγάλες πέτρες. Μετά, στην τελευταία ειδική, νόμιζα πως είχαμε κλαταρισμένο ελαστικό, αλλά ήταν μια σπασμένη ζάντα στα τελευταία πέντε χιλιόμετρα. Ίσως να ήταν μόνο ιδέα μου, αλλά είχα μια διαφορετική αίσθηση.
Ε:
Nicolas, κατάλαβες διαφορά;
NG:
Ασφαλώς, από την αρχή της χρονιάς κάναμε έναν απολογισμό μεταξύ των αγώνων, για να δούμε τι είναι καλό και τι μπορούμε να βελτιώσουμε, και αυτό δούλεψε καλά. Τελικά, είμαστε χαρούμενοι για αυτό.
Ε:
Πίστεψες ότι είχατε κλατάρισμα;
NG:
Μου είπε: «Νομίζω πως έχουμε κλατάρισμα» και σκέφτηκα «Ωραία…». Ήμασταν πολύ ταραγμένοι σε αυτό το σημείο! Μιλήσαμε και τα καταφέραμε. Μετά από μερικά χιλιόμετρα καταλάβαμε πως δεν είχαμε κλατάρισμα και ήμασταν πολύ χαρούμενοι που φτάσαμε στον τερματισμό.
Ε:
Jost, έχουμε βρεθεί πολλές φορές εδώ με τον Sébastien Ogier, αλλά τώρα είμαστε με τον Jari-Matti. Άξιζε την ευκαιρία;
JC:
Ναι, δεν ένιωσα διαφορετικά από τότε που ήρθε στην ομάδα… Τον γνωρίζω οκτώ χρόνια και ταιριάζει, είναι ο ιδανικός οδηγός -ποτέ δεν αμφισβητήθηκε αυτό. Είναι παραπάνω από δίκαιο το ότι πήρε τη νίκη του. Λυπάμαι για τον Seb, δεν ευθύνεται για ό,τι συνέβη και κατέστρεψε τον αγώνα του. Αλλά δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε τη μάχη και οι τέσσερις βαθμοί που πήρε μπορεί να αποδειχθούν σημαντικοί στο τέλος [της χρονιάς]. Αλλά είναι καταπληκτικά να βρισκόμαστε εδώ με τον Jari-Matti.
Ε:
Φαίνεσαι πολύ ψύχραιμος και ήρεμος…
JC:
Δουλέψαμε και με τους δύο για μισό χρόνο και αυτό αποδίδει.
Ε:
Έχετε και τον Andreas Mikkelsen στην τέταρτη θέση -άλλο ένα πολύ καλό αποτέλεσμα…
JC:
Η επίδοσή του ήταν καταπληκτική. Αυτό είναι μόλις το τρίτο του ράλλυ, του λείπει η εμπειρία στο Polo -έχει κάνει δυο μέρες δοκιμών. Σήμερα πήρε τρεις από τις τέσσερις ειδικές, σήμερα του ζητήσαμε να πιέσει και πίεσε. Όταν του ζητάμε να οδηγεί με ασφάλεια το κάνει -εξελίχθηκε πολύ καλά. Είμαι χαρούμενος και με τους τρεις οδηγούς στην ομάδα.
Ε:
Επαναλαμβάνεις πως δεν περίμενες αυτή την επιτυχία, σίγουρα όμως δεν περίμενες κάποια επιτυχία;
JC:
Όχι. Είναι αδύνατο να περιμένεις αυτή την επιτυχία, ειδικά όταν έχεις ένα συνδυασμό οδηγών που δεν έχει συνεργαστεί ποτέ. Είμαστε πολύ χαρούμενοι με τέσσερις νίκες στους έξι αγώνες και αυτό δείχνει κυριαρχία, αλλά σίγουρα δεν είναι αυτή η περίπτωση. Βρίσκονται εκπρόσωποι και των τριών ομάδων εδώ και αυτό αποδεικνύει πόσο μικρές είναι οι διαφορές. Είμαι χαρούμενος που βρίσκονται εδώ και οι τρεις ομάδες… όσο, βέβαια, είμαι και εγώ εδώ!
FIA WRC 2 CHAMPIONSHIP
Παρόντες:
1ος – Robert Kubica
1ος – Maciek Baran
E:
Συγχαρητήρια, Robert . Πώς αισθάνεσαι για τη νίκη σου στο WRC-2;
RK:
Ήταν ένα δύσκολο και μεγάλο Σαββατοκύριακο. Για την ακρίβεια, μια μεγάλη εβδομάδα που ξεκίνησε με τις αναγνωρίσεις. Για εμένα που έχω συνηθίσει σε περιβάλλον πίστας, οι αναγνωρίσεις που έκανα εδώ ήταν σοκ το οποίο χειροτέρεψε όταν ξεκίνησα τον αγώνα. Ποτέ δεν είχα ξαναδεί ή οδηγήσει σε τέτοιες συνθήκες. Αλλά παρόλα αυτά τα καταφέραμε χωρίς προβλήματα με εξαίρεση λίγη σκόνη στην πρώτη ειδική και ένα τετ-α-κε. Είναι ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα και μια φοβερή εμπειρία. Αποκτήσαμε μεγάλη εμπειρία σε στενούς και φιδίσιους δρόμους. Αυτό αποτελεί μεγάλη γνώση για το μέλλον.
E:
Πίστευες ποτέ ότι θα νικήσεις;
RK:
Το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί έναν ειδικό αγώνα για τον οποίο είχα ακούσει πολλές ιστορίες. Όταν πήγα στις αναγνωρίσεις διαπίστωσα ότι ήταν κάτι πολύ πιο δύσκολο και όταν ξεκίνησε ο αγώνας έγινε πολύ χειρότερο καθώς δεν είχα καμία εμπειρία και έπρεπε να μάθω τα πάντα από την αρχή. Είναι δύσκολο να πω εάν περίμενα να νικήσω. Το μόνο που ήξερα ήταν ότι αν ερχόμουν εδώ και οδηγούσα όπως ξέρω, θα είχα ένα καλό αποτέλεσμα. Όπως και να έχει, η νίκη είναι πάντα κάτι δύσκολο κυρίως σε αγώνες όπως το Ακρόπολις που είναι τόσο σκληρό. Στην πραγματικότητα, όλοι οι αγώνες μου φαίνονται δύσκολοι φέτος! Καθένας έχει το δικό του χαρακτήρα. Στη Φινλανδία έχεις τα άλματα, στη Σαρδηνία υπάρχουν πολλά δύσκολα σημεία και υπάρχουν βέβαια και οι ασφάλτινοι αγώνες. Όλοι περιμένουν ότι αυτό θα είναι πιο εύκολο για μένα, αλλά και η Γερμανία και η Γαλλία θα είναι δύσκολες.
E:
Ακόμη κι όταν έχτιζες το προβάδισμά σου, είχες καλό ρυθμό. Αισθανόσουν άνετα;
RK:
Ναι, αισθανόμουν καλά. Με τέτοιες συνθήκες δεν μπορείς να πιέσεις στο 100% από την αρχή. Σήμερα ήταν η πιο δύσκολη μέρα. Τα αυτοκίνητα, κυρίως με χωμάτινες προδιαγραφές, δεν είναι κατασκευασμένα να οδηγούνται με μικρή ταχύτητα, πρέπει να βάλεις δύναμη στην ανάρτηση και στα ελαστικά για έχεις καλό κράτημα. Οδήγησα αργά στην πρώτη ειδική και δεν είχα καθόλου πρόσφυση. Εάν είσαι αργός, διακινδυνεύεις περισσότερα. Κάναμε τροποποιήσεις στο αυτοκίνητο για να ανταπεξέλθουμε στις δύσκολες συνθήκες και μείωσα το ρυθμό μου ώστε να τερματίσω χωρίς κανένα ρίσκο. Και δεν είχα κανένα κλατάρισμα, κάτι που δεν ήταν καθόλου εύκολο. Όλα καλά.
Ε:
Robert, τι πιθανότητες πιστεύεις ότι έχεις για το Πρωτάθλημα;
RK:
Πιστεύω μηδαμινές. Κατ’ αρχήν κυρίως γιατί δεν επικεντρώνομαι σε αυτό και, δεύτερον, γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν λίγο τρελό στην αρχή της σεζόν. Δεν είχα καμία εμπειρία πριν την Πορτογαλία και δεν είχα ξαναοδηγήσει σε χώμα. Εάν με ρωτάτε για το Πρωτάθλημα, δεν το σκέφτομαι καθόλου και αυτό το κάνω σε κάθε αγώνα. Μου αρέσει να είμαι γρήγορος και να πιέζω το αυτοκίνητο στα όριά του, αλλά αυτό αποτελεί μόνο το 10 ή το 30%. Το υπόλοιπο είναι εμπειρία σε δρόμους και συνθήκες, κάτι που ανακαλύπτω κάθε φορά που οδηγώ. Αυτό αποτελεί μεγάλη πρόκληση και φέτος μαθαίνω συνέχεια. Γι’ αυτό το Ράλλυ Ακρόπολις είναι τόσο εποικοδομητικό για μένα.
E:
Ποιο ήταν το καλύτερο πράγμα που συνέβη αυτό το σαββατοκύριακο, Maciek; Πόσο δύσκολο ήταν;
MB:
Ήταν δύσκολες ημέρες για εμάς. Η καλύτερη στιγμή είναι σήμερα, ή μάλλον μιάμιση ώρα νωρίτερα όταν τερματίσαμε. Η δυσκολότερη μέρα ήταν η σημερινή, ο ανταγωνισμός πολύ καλός, αλλά σήμερα έχοντας προβάδισμα έπρεπε να οδηγούμε αργά. Ήταν δύσκολο να παραμείνεις στο δρόμο σώος. Δεν ήταν καθόλου εύκολο.
Ε:
Είχατε επικίνδυνες στιγμές;
MB:
Φυσικά και όταν οδηγείς υπάρχουν για όλους τέτοιες στιγμές. Ευτυχώς νικήσαμε. Όλα πήγαν καλά.
E:
Πόση σημασία έχει αυτό το αποτέλεσμα με τον, Robert;
MB:
Αυτό είναι το καλύτερο αποτέλεσμα που έχω τόσο στο WRC όσο και στο WRC-2, οπότε αποτελεί κάτι σημαντικό.
FIA JUNIOR WRC CHAMPIONSHIP
Παρόντες:
1ος – Jose Suarez
1ος – Candido Carrera
E:
Συγχαρητήρια, Jose, πώς αισθάνεσαι που νίκησες;
JS:
Είμαι πολύ ευτυχισμένος. Πέρσι είχαμε πολλά προβλήματα στο χώμα, δεν μπορούσα να πάω γρήγορα όπως οι άλλοι οδηγοί. Δούλεψα σκληρά αυτόν τον χειμώνα και αυτό είναι το αποτέλεσμα.
E:
Είχες κάποια στρατηγική;
JS:
Όχι. Μόνο να οδηγώ προσεκτικά στα σημεία όπου είχαν περάσει τα υπόλοιπα World Rally Cars. Είχα μόνο ένα κλατάρισμα.
E:
Υπήρχε πολύ πίεση από τον Pontus [Tidemand, 2ος στην κατάταξη];
JS:
Όχι. Μερικές φορές ήταν δύσκολο να κρατήσω το προβάδισμα, αλλά η τριετής εμπειρία μου συνέβαλε στον να παραμείνω μπροστά.
E:
Ήταν ένα υπέροχο ξεκίνημα για τη σεζόν, πολλοί βαθμοί στην Πορτογαλία και μια νίκη εδώ…
JS:
Τώρα θα πάμε στο σπίτι του Pontus [Rally Finland] και θα δούμε τι θα συμβεί. Θα πάμε σε ένα ράλλυ στην Εσθονία μόνο για δοκιμές και θα δούμε τι θα γίνει.
E:
Θα πρέπει να είναι υπέροχο να κερδίζεις σε αγώνα πριν από τη Φινλανδία…
JS:
Η Φινλανδία δεν έχει σχέση με την Ελλάδα ή την Πορτογαλία γιατί οδηγείς συνέχεια στο όριο. Εάν χαλαρώσεις για ένα δευτερόλεπτο σημαίνει ότι έχεις χάσει τρία, μπορεί να εξελιχθεί πολύ άσχημα.
E:
Candido, πόσο σε έχει εντυπωσιάσει η επίδοση του Jose;
CC:
Πέρσι ήταν καλή, αλλά φέτος, σε αυτό τον αγώνα, ήταν κάθε στιγμή καλή. Στην άσφαλτο έχει φανταστικές επιδόσεις, αλλά το γεγονός ότι κάνει καλές επιδόσεις και στο χώμα είναι πολύ σημαντικό για φέτος.
E:
Ποιο ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι για σένα σε αυτό τον αγώνα;
CC:
Στην τελευταία ειδική και στη νυχτερινή ήταν δύσκολα. Το χώμα δεν έχει σχέση με την άσφαλτο.
E:
Έχεις αυτοπεποίθηση για το Πρωτάθλημα;
CC:
Πιστεύω ότι αν ολοκληρώσει κάποιος τη σεζόν έχει πιθανότητες να κερδίσει τον τίτλο. Στο χώμα κάθε στιγμή είναι καλή.