Την πρώτη τους διαδρομή έκαναν τα αυτόνομα ταξί

0

Σήμερα πιθανότατα ξεκίνησε μια νέα εποχή στην ιστορία του αυτοκινήτου και των μεταφορών.

Η αμερικανική εταιρεία Uber έδωσε στην κυκλοφορία τέσσερα αυτόνομα ταξί στην αμερικανική πόλη του Πίτσμπεργκ για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Η Uber είναι η πρώτη εταιρεία που αποτόλμησε να θέσει σε κυκλοφορία σε αστικό περιβάλλον πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, δηλαδή αυτοκίνητα που ελέγχονται από λογισμικό με τη βοήθεια πληθώρας τρισδιάστατων καμερών, αισθητήρων λέιζερ και φυσικά GPS.

Βέβαια στην πρώτη φάση του πιλοτικού προγράμματος στο αυτοκίνητο υπήρχαν και ένας οδηγός και ένας μηχανικός της Uber στις δύο μπροστινές θέσεις του αυτοκινήτου.

Η Uber έδωσε τη δυνατότητα σε ρεπόρτερ να κάνουν διαδρομές με τα αυτόνομα ταξί της την Τρίτη.

Κατά τη διάρκεια διαδρομής μιας ώρας ρεπόρτερ του Reuters παρατήρησε ότι το αυτόνομο ταξί της Uber, μάρκας Ford, σταματούσε με ασφάλεια- και τις περισσότερες φορές ομαλά- όταν πετύχαινε κόκκινο φανάρι.

Το αυτόνομο ταξί διέσχισε γέφυρες, προσπέρασε ένα φορτηγό των αμερικανικών ταχυδρομείων και επιβράδυνε όταν ένας άλλος οδηγός άνοιξε την πόρτα του αυτοκινήτου του σε έναν πολυσύχναστο δρόμο του Πίτσμπεργκ.

Ολα αυτά έγιναν χωρίς κανείς να αγγίζει το τιμόνι ή τα πεντάλ του αυτοκινήτου, σύμφωνα με τον ρεπόρτερ του Reuters.

Ωστόσο ο οδηγός και ο μηχανικός της Uber παρενέβαιναν στην διαδικασία της οδήγησης σε κάποιες περιπτώσεις.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της Uber ο οδηγός της αναλάμβανε τον έλεγχο του αυτοκινήτου όταν το όχημα πλησίαζε σε διάβαση πεζών ώστε να τους επιτρέψει να διασχίσουν το δρόμο.

Οδηγός ανέλαβε τον έλεγχο και όταν το ταξί διέσχιζε περιοχή όπου γινόντουσαν κατασκευαστικές εργασίες αλλά και όταν το όχημα επρόκειτο να στρίψει αριστερά σε μια διασταύρωση.

Ο μηχανικός περιοδικά προσάρμοζε την ταχύτητα του οχήματος, το οποίο σε γενικές γραμμές κινούνταν με χαμηλή ταχύτητα.

Το θέαμα του αυτόνομου ταξί της Uber προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις από τους κατοίκους του Πίτσμπεργκ.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής ορισμένοι περαστικοί χάζευαν με ανοιχτό το στόμα το ταξί στην οροφή του οποίου είναι τοποθετημένες περισσότερες από δέκα τρισδιάστατες κάμερες και ειδικοί αισθητήρες λέιζερ που επιτρέπουν το λογισμικό να υπολογίζει την απόσταση του οχήματος από διάφορα αντικείμενα και να αντιλαμβάνεται το τρισδιάστατο σχήμα τους.

Ενας άλλος περαστικός έκανε άσεμνη χειρονομία προς τους επιβάτες του αυτόνομου ταξί.

Για την Uber η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος αποτελεί την πρώτη φάση ενός πολύ φιλόδοξου σχεδίου να αντικαταστήσει σταδιακά με αυτόνομα ταξί πολλούς από τους περίπου 1,5 εκατομμύρια οδηγούς της.

Στην προσπάθεια της να το κάνει έχει συνάψει συνεργασίες με κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως την Volvo και πρόθεση της Uber είναι μέχρι το τέλος του έτους να δώσει στην κυκλοφορία στο Πίτσμπεργκ περίπου 80 ειδικά διαμορφωμένα αυτόνομα SUV Volvo.

«Αν τα καταφέρει η Uber οι επιπτώσεις θα είναι πολύ θετικές για τον πλανήτη», λέει στο Reuters ο κ. Αντριου Μουρ, πρύτανης της σχολής Υπολογιστών του πανεπιστημίου Carnegie Mellon με το οποίο συνεργάστηκε η Uber κατά την εξέλιξη του προγράμματος της.

«Ο κόσμος θα γίνει πολύ ασφαλέστερος, πολύ πιο αποδοτικός όπου θα χρειαζόμαστε λιγότερη ενέργεια για τη μεταφορά επιβατών», προσθέτει ο κ. Μουρ.

Ωστόσο προσθέτει ότι θα χρειαστεί να περάσουν τουλάχιστον άλλα δέκα χρόνια έρευνας και εξέλιξης των αυτόνομων αυτοκινήτων μέχρι να αρχίσει να κυκλοφορεί σημαντικός αριθμός τους στους δρόμους.

Και άλλες εταιρείες τεχνολογίας και αυτοκινητοβιομηχανίες από την Alphabet (Google) και την κινεζική Baidu μέχρι τις αυτοκινητοβιομηχανίες Tesla, GM και Ford κατασκευάζουν πυρετωδώς αυτόνομα αυτοκίνητα.

Δείτε το βίντεο από το Bloomberg: http://www.bloomberg.com/news/videos/2016-09-14/what-uber-s-like-without-someone-behind-the-wheel

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *