23/04/2024

Στο Γυμνάσιο Λουτρακίου απονεμήθηκε το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών 2016

0

To Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών 2016 απονεμήθηκε ατπό το ΙΚΥ (εθνική μονάδα διαχείρισης του Erasmus+), μεταξύ άλλων προγραμμάτων διδασκαλίας γλωσσών, στο Γυμνάσιο Λουτρακίου, σε μία ιδιαίτερα φροντισμένη και συγκινητική τελετή απονομής στην αίθουσα Jacqueline de Romilly του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων την Πέμπτη 10 Μαΐου 2018.

Το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών είναι μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που υλοποιείται στα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δια των εθνικών μονάδων διαχείρισης του μεγάλου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+. Απονέμεται σε πρωτότυπα και καινοτόμα έργα διδασκαλίας γλωσσών, μετά από μια αυστηρή διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων που υποβάλλονται κάθε φορά, και που συμμορφώνονται με τους άξονες προτεραιοτήτων που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές μονάδες θέτουν κάθε φορά.

Το σχέδιο διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας, που σχεδιάζει και διδάσκει στο Γυμνάσιο Λουτρακίου η καθηγήτρια Αγγλικών του Σχολείου κ. Κων/να Ζαβαλάρη από το 2013, αφορά στη διδασκαλία της Αστρονομίας και της Μυθολογίας στα Αγγλικά στο Γυμνάσιο. Το εν λόγω σχέδιο εντάσσεται στην εφαρμογή της διδακτικής μεθοδολογίας CLIL και στο σχεδιασμό ενός τριπολικού κοινωνιο-γλωσσολογικού μοντέλου γλωσσικής διδασκαλίας.

Η μεθοδολογία CLIL αφορά στη διδασκαλία ενός μη γλωσσικού μαθήματος (Γεωγραφία, Βιολογία, Θρησκευτικά, κτλ) σε μια ξένη γλώσσα, και πάντως μία γλώσσα διαφορετική από τη μητρική γλώσσα των μαθητών. Συνδυάζει, σε μία βάση αλληλεπίδρασης και αλληλεξάρτησης, τη διδασκαλία του επιστημονικού περιεχομένου του μαθήματος και τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας. Το επίπεδο ανάπτυξης του επιστημονικού περιεχομένου βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση με το επίπεδο της γλώσσας, και αυτά τα δύο προσαρμόζονται στο επίπεδο των μαθητών, τόσο το ηλικιακό όσο και το γνωσιακό.

Το σχέδιο ανάπτυξης της μεθοδολογίας CLIL που σχεδιάζεται και εφαρμόζεται από την κ. Κων/να Ζαβαλάρη στο Γυμνάσιο Λουτρακίου βασίζεται σε ένα πρότυπο κοινωνιο-γλωσσολογικό μοντέλο, που δημιουργείται από τη αλληλεπίδραση τριών θεωρητικών προσεγγίσεων: α) κοινωνικός εποικοδομισμός του LevVygotsky, β) Συστημική Λειτουργική Γραμματική του M.A.K Halliday , και γ) Γραμματική του Οπτικού Σχεδιασμού (Γραμματική των Εικόνων) των GuntherKress και Theo van Leeuwen.

Το έργο συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ των βραβευθέντων έργων. Συνολικά το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών απονεμήθηκε σε πέντε (05) πρωτότυπα έργα διδασκαλίας γλωσσών από όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.

Οι μαθητές που διδάσκονται το πρόγραμμα φέτος στο Σχολείο είναι οι μαθητές της Πρώτης (Α’) τάξης, του τμήματος των Προχωρημένων στα Αγγλικά, και εκπροσώπησαν άψογα το Σχολείο στην τελετή βράβευσης, αλλά και όλους τους μαθητές των προηγούμενων ετών που διδάχτηκαν το έργο. Στη εκδήλωση παρευρέθηκαν και εκπρόσωποι του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου.

Το Σχολείο, και η κ. Κωνσταντίνα Ζαβαλάρηπροσωπικά, ευχαριστούν τους μαθητές που παρευρέθησαν στην εκδήλωση και διαβεβαιώνουν ότι θα βρίσκονται πάντα κοντά τους, προσφέροντάς τους υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικά προγράμματα.

Ευχαριστούμε, επίσης, την κ. Μπαλή Αικατερίνη, Σύμβουλο Παιδαγωγικής Καθοδήγησης του Σχολείου και τον κ. Σακελλαρίου Αναστάσιο, Αντιδήμαρχο Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγ. Θεοδώρων που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην τελετή βράβευσης.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *