21/11/2024

Ιστορικό μέτωπο εκδοτών κατά της Google

0

Ιστορικό μέτωπο εκδοτών κατά της Google

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Ιστορικό μέτωπο εκδοτών κατά της Google

Σε μια άνευ προηγουμένη κίνηση στα χρονικά του διεθνούς Τύπου, εκατοντάδες ευρωπαίοι εκδότες εφημερίδων και περιοδικών καθώς και οι εθνικές ενώσεις τους δημιούργησαν ένα κοινό μέτωπο προκειμένου να απευθυνθούν στον αντιπρόεδρο της Κομισιόν, τον Ισπανό Χοακίν Αλμούνια, ζητώντας να σταματήσουν οι μονοπωλιακές πρακτικές της Google εις βάρος του ευρωπαϊκού Τύπου.
Συγκεκριμένα οι ευρωπαίοι εκδότες θέλουν να σταματήσουν οι εξής πρακτικές της αμερικάνικης εταιρείας: Κατ’ αρχήν να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τα αποτελέσματα της αναζήτησης, καθώς θεωρούν ότι δεν είναι αντικειμενικά αλλά προωθούν τις υπηρεσίες του ιντερνετικού κολοσσού. Επίσης ζητούν να σταματήσει η αντιγραφή περιεχομένου από υπηρεσίες τρίτων, π.χ. όταν κάποιος αναζητεί ξενοδοχεία και εστιατόρια και εμφανίζονται κριτικές και σχόλια από άλλες ιστοσελίδες. Τρίτο σημείο προς διόρθωση είναι οι υποψίες ότι δίνεται προτεραιότητα στις ιστοσελίδες που έχουν διαφημίσεις.
Ο Χούμπερτ Μπούρντα, πρόεδρος της Ενωσης Γερμανών Εκδοτών Περιοδικών, συνόψισε τη θέση των ευρωπαίων εκδοτών: «Εάν η Google δεν βελτιώσει σύντομα και με ουσιαστικό τρόπο τις προτάσεις της, θα απαιτήσουμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ασκήσει τις εξουσίες και να προχωρήσει στη λήψη άμεσων μέτρων εναντίον της Google για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης προκειμένου να αποκατασταθεί ο ανταγωνισμός στην Ευρώπη. Ουσιώδες είναι να ζητηθεί από την εταιρεία να θέσει στον αλγόριθμο αναζήτησης κριτήρια ίσα για όλους, δίκαια, που να μην κάνουν διακρίσεις. Μόνο αυτό θα εξασφαλίσει την υγιή ανάπτυξη των ΜΜΕ και της τεχνολογίας στην Ευρώπη».
Ο Χέλμουντ Χάινεν, πρόεδρος της Ενωσης Ιδιοκτητών Εφημερίδων της Γερμανίας, πρόσθεσε ένα σημαντικό θέμα: «Η Google δεν πρέπει να χρησιμοποιεί περιεχόμενο τρίτων προς όφελος δικό της ή των χρηστών της χωρίς να υπάρχει πρότερη συνεννόηση». Ενα από τα βασικά επιχειρήματα των εκδοτών είναι ότι ο αμερικανός κολοσσός έχει μεγάλο οικονομικό όφελος από διαφημίσεις που πωλούνται με φόντο το δωρεάν ειδησεογραφικό περιεχόμενο που η  Google παίρνει από τις εφημερίδες και τα περιοδικά.
ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ. Η Κομισιόν υπέβαλε τις προτάσεις που έκανε η Google για την αντιμετώπιση των καταχρήσεων σε δημόσιο διάλογο – δηλαδή μεταξύ των καταγγελλόντων και τρίτων μερών – προκειμένου να διαμορφώσει την τελική της θέση. Αφού λάβει υπόψη της τις απόψεις των ενδιαφερομένων η Επιτροπή θα πρέπει να αποφασίσει αν δέχεται τις συμβιβαστικές προτάσεις που έχει υποβάλει η Google.
Η Κομισιόν ανέλαβε δράση επειδή θεωρεί ότι η συμπεριφορά της Google είναι πιθανόν να προκαλέσει «ζημιά στους καταναλωτές όσον αφορά την επιλογή, την ποιότητα και την καινοτομία». Επιπλέον, διαπίστωσε ότι είναι κρίσιμης σημασία η δράση αυτή τη στιγμή ούτως ώστε η κυρίαρχη θέση της Google στις διαδικτυακές αναζητήσεις – άνω του 90% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς – να μην αποκλείσει το ενδεχόμενο ανάπτυξης και άλλων πιθανών ανταγωνιστών.
Πάντως, ο Λουίς Ενρίκεθ, πρόεδρος της Ενωσης Εκδοτών Ημερησίων Εφημερίδων της Ισπανίας, διευκρινίζει ότι «οι προτάσεις της Google δεν επιλύουν τα δομικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στον τομέα της διαδικτυακής αναζήτησης.
Αντίθετα, οι λύσεις που προτείνονται από την Google επιβάλλουν ελάχιστους περιορισμούς, οι οποίοι μπορεί να αλλάξουν τη συμπεριφορά της αλλά δεν θα έχουν κανένα αποτέλεσμα ουσίας όσον αφορά τη δομή της συγκεκριμένης αγοράς. Ετσι μπορεί να επιδεινώσουν τη σημερινή κατάσταση αυξάνοντας την κυριαρχία της Google στην αγορά και προκαλώντας σύγχυση στους καταναλωτές».
Ποιοι συμμετέχουν. Οι ευρωπαϊκές ενώσεις εκδοτών που συμμετέχουν στην κίνηση κατά της Google είναι: Bundesverband Deutscher Zeitungsverleger (BDZV), Verband Deutscher Zeitschriftenverleger (VDZ), Asociacion Editores de Diarios Espanoles (AEDE), European Media Association (EMMA), European Newspaper Publishers’ Association (ENPA), European Publishers Council (EPC), Online Publishers Association Europe (OPA Europe). Ακόμα περιλαμβάνονται οι: AIkakausmedia / Aikakauslehtien, Association Luxembourgeoise des editeurs de journaux, Asociacion de Revistas de Informacion, Czech Publishers’ Association, Federazione Italiana Editori Giornali, Mediebedriftenes Landsforening, Nantional Newspapers of Ireland, The Newspaper Society, Nieuwsmedia, Polish Chamber of Press Publishers, professional Publishers Association, Sanomalehtien Liitto, Sveriges Tidskrifter, The Swedish Media Publishers’ Association, Union des Editeurs de la Presse Periodique, Schweizer Medien, Austrian Newspaper Association.

Πηγή: tanea.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *