Αυτά είναι τα 10 χειρότερα δώρα των εορτών
Χριστούγεννα- Έρευνα: Τα 10 χειρότερα δώρα των εορτών- Τα 10 πρώτα στη λίστα
Μια από τις πιο όμορφες εποχές του χρόνου είναι εδώ, με τους περισσότερους να σπεύδουν παραδοσιακά στα καταστήματα, προκειμένου να αγοράσουν δώρα για την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους
Στο πλαίσιο αυτό η ContextLogic Inc. – μητρική εταιρεία που διαχειρίζεται την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Wish- παραγματοποίησε έρευνα με φόντο τα «χειρότερα» δώρα για τις γιορτές, καταγράφοντας ότι στους περισσότερους δεν αρέσουν τα …κέικ με φρούτα, τα είδη αδυνατίσματος ή οι χριστουγεννιάτικες γραβάτες.
Επιπλέον, στα αξιοσημείωτα, είναι το σχεδόν 80% των Αμερικανών ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι είναι πολύ καλοί στο να προσποιούνται ενθουσιασμό όταν ανοίγουν ένα κακό δώρο.
Η εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, λοιπόν, ανέθεσε στην Perspectus Global, μια ανεξάρτητη εταιρεία έρευνας αγοράς, να ερευνήσει τους καταναλωτές ηλικίας 18 ετών και άνω τον Οκτώβριο του 2022, με τη δημοσκόπηση να περιλαμβάνει απαντήσεις από 2.070 ενήλικες στις ΗΠΑ, 2.021 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 1.029 στην Ισπανία και 1.023 στη Γερμανία.
Οι 6.143 ερωτηθέντες μοιράστηκαν σκέψεις και εμπειρίες σχετικά με τα «κακά δώρα» που έχουν δώσει και λάβει κατά τη διάρκεια των γιορτών. Οι απόψεις για το τι αποτελούσε κακό δώρο διέφεραν μεταξύ των ερωτηθέντων, ανέφερε η Wish — αλλά το βασικό είναι ότι προσδιορίστηκαν 10 αντικείμενα ως «οι χειρότερες ιδέες για δώρα».
«Όχι» στα ελαττωματικά – εκπτωτικά
Περισσότεροι από το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων (28%) δήλωσαν ότι τα ελαττωματικά – εκπτωτικά είδη ήταν το χειρότερο δώρο για τις γιορτές. Τα …κέικ με φρούτα ήρθε δεύτερο, με το 23% των ερωτηθέντων να αποκαλούν το εορταστικό επιδόρπιο κακό δώρο.
Επιπλέον, ένας στους 10 ερωτηθέντες είπε ότι δεν του αρέσουν οι φθηνές σοκολάτες, ενώ τα δώρα που σχετίζονται με το βάρος θεωρούνται «επώδυνα», με τους ερωτηθέντες να μισούν τα είδη απώλειας βάρους, τις ζυγαριές και τις συνδρομές στο γυμναστήριο.
Άλλα δώρα που μπήκαν στη λίστα με τα χειρότερα είναι τα εκτός μόδας ρούχα, οι γραβάτες με χριστουγεννιάτικο θέμα, πολιτικά και αναμνηστικά είδη.
Οι «χειρότερες» ιδέες για δώρα
- Ελαττωματικά είδη που αγοράστηκαν με έκπτωση (28%)
- Φρουτκέικ (23%)
- Είδη απώλειας βάρους (21%)
- Πολιτικά είδη (20%)
- Ρούχα εκτός μόδας (16%)
- Φτηνές σοκολάτες (13%)
- Χριστουγεννιάτικες γραβάτες (13%)
- Ζυγαριά (12%)
- «Μαϊμού» είδη πολυτελείας (10%)
- Συνδρομή στο γυμναστήριο (10%)
Περισσότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσαν ότι οι αγορές της τελευταίας στιγμής τείνουν να οδηγούν σε κακά δώρα. «Αυτή η στιγμή που ανοίγεις ένα δώρο είναι μερικά από τα πιο νευρικά δευτερόλεπτα των γιορτών», δήλωσε ο Tarun Jain, επικεφαλής προϊόντων και υπεύθυνος πελατών της Wish. «Θα το λατρέψεις; Θα το μισήσεις; Τι σκεφτόταν αυτός που το αγόρασε; Το πρόσωπό σου δείχνει πόσο απαίσιο είναι;», πρόσθεσε.
Στις ΗΠΑ, επτά στους 10 Αμερικανούς(72%) δήλωσαν ότι αισθάνθηκαν απογοητευμένοι ή μπερδεμένοι από ένα «κακό» δώρο. Από εκείνους που αισθάνθηκαν αρνητικά για ένα δώρο Χριστουγέννων, τέσσερις στους 10 είπαν ότι τα δώρα που έλαβαν ήταν προσβλητικά. Επιπλέον, σχεδόν το 25% αυτών των απογοητευμένων ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι το δώρο οδήγησε σε καυγά.
Η τέχνη της προσποίησης
Αξίζει να σημειωθεί πως οι περισσότεροι Αμερικανοί πιστεύουν ότι «έχουν κατακτήσει την τέχνη του ψεύτικου χαμόγελου», σύμφωνα με το Wish. Συγκεκριμένα, σχεδόν το 80% των Αμερικανών ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι είναι καλοί στο να προσποιούνται ενθουσιασμό όταν ανοίγουν ένα κακό δώρο.
Ενώ πολλοί Αμερικανοί προσποιούνται ότι εκτιμούν όταν λαμβάνουν ένα «κακό δώρο», περίπου το 20% φέρεται να επιλέγει να δωρίσει ξανά το αντικείμενο που λαμβάνει αντί να το επιστρέψει.
Σε διεθνές επίπεδο, η έρευνα για τα δώρα διακοπών διαπίστωσε ότι το 23% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι έλαβαν άσχημα δώρα από πεθερικά, το 45% των Ισπανών καταναλωτών είπαν ότι έχουν σοκαριστεί με το πόσο μίσησαν ένα δώρο — και Το 35% των Γερμανών γονέων δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι τα παιδιά τους ήταν αχάριστα αφού έλαβαν ένα δώρο που δεν τους άρεσε.
Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότεροι από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσαν ότι αισθάνονται υποχρεωμένοι να φορέσουν ή να επιδείξουν ένα «κακό δώρο», ώστε να μην προσβάλλουν τον δωρητή.
Περίπου το 75% των καταναλωτώνπιστεύουν ότι δεν έχουν κάνει κάποιο μη ικανοποιητικό δώρο.
«Το να προσφέρετε και να δεχεστε δώρα θα πρέπει να είναι μια ευχάριστη εμπειρία για όλους », κατέληξε ο Jain.