Το αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό κυκλοφορεί το καλοκαίρι στους δρόμους των ΗΠΑ

Το αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό κυκλοφορεί το καλοκαίρι στους δρόμους των ΗΠΑΤο καλοκαίρι του 2015 θα τεθούν σε δοκιμή υπό πραγματικές συνθήκες τα πρότυπα αυτόνομα οχήματα της Google, στους δρόμους της πόλης Μάουντεν Βιου στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών. Αν και έχουν σχεδιαστεί χωρίς τιμόνι, η κυκλοφορία τους στους δημόσιους δρόμους θα γίνει με οδηγό που θα αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος εάν χρειαστεί, ανακοίνωσε η Google.

Πρόκειται για την νεότερη εκδοχή των αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων που ανέπτυξε η Google και όχι για τα βαριά τροποποιημένα Lexus RX450h SUV που δοκιμάστηκαν σε ειδικές ζώνες στην πολιτεία. Τα νέα πρότυπα θα χρησιμοποιούν το ίδιο λογισμικό και έχουν υποστεί αλλεπάλληλες δοκιμές για να διαπιστωθεί ότι πράγματι λειτουργούν όπως προβλέπεται στις προδιαγραφές τους -το λογισμικό και οι αισθητήρες τους. Επιπλέον, τα πρότυπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν χωρίς οδηγό θα αξιοποιήσουν την «εμπειρία» από την καταγραφή των SUV, εμπειρία που ισοδυναμεί με 75 χρόνια οδήγησης ενός ενήλικου Αμερικανού, σημειώνει ο Κρις Άμσον, επικεφαλής του Google Self-Driving Car Project.

Η ταχύτητα των προτύπων περιορίζεται στα 40 χιλιόμετρα την ώρα και ο μοναδικός τους επιβάτης θα είναι ο οδηγός-ασφαλείας, ο οποίος θα μπορεί να πιάσει το (αποσπώμενο) τιμόνι, να πατήσει γκάζι ή φρένο εάν χρειαστεί.

To αυτοκίνητο που θα κυκλοφορεί στους δημόσιους δρόμους θα είναι ηλεκτρικό και θα χρειάζεται επαναφόρτιση κάθε 130 χιλιόμετρα περίπου. Δεν έχει αερόσακους και υπολείπεται άλλων προδιαγραφών ασφαλείας, και ως εκ τούτου η ταχύτητα κυκλοφορίας περιορίζεται από την νομοθεσία στα 40 χιλιόμετρα την ώρα. Μπορεί δε να κυκλοφορήσει μόνο σε δρόμους που έχουν πλήρως καταγραφεί στους ειδικούς χάρτες της Google.

Αρχικά, προβλέπεται να κατασκευαστούν και να δοκιμαστούν 25 οχήματα, τα οποία θα δοκιμαστούν κυκλοφορώντας στις γειτονιές που περιβάλλουν τις κεντρικές εγκαταστάσεις της Google στο Μάουντεν Βιου. Αργότερα, προβλέπεται να αυξηθούν στα 50 έως και 100 αυτόνομα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν για να αντλήσουν πολύτιμα στοιχεία σε περιοχές με περισσότερους ανηφορικούς δρόμους και βροχοπτώσεις.

Δεδηλωμένος σκοπός της εταιρείας είναι να καταγράψει τις αντιδράσεις του κόσμου και πως αντιδρά στην θέα τους, καθώς και να αναδείξει τις πραγματικές προκλήσεις για ένα όχημα χωρίς οδηγό. Χαρακτηριστικά αναφέρεται, να αποφασίζει που θα σταματήσει εάν δεν μπορεί στον προορισμό του, λόγω αυξημένης κυκλοφορίας ή οδικών έργων.

Μπορείτε να δείτε το βίντεο :


Το καλοκαίρι του 2015 θα τεθούν σε δοκιμή υπό πραγματικές συνθήκες τα πρότυπα αυτόνομα οχήματα της Google, στους δρόμους της πόλης Μάουντεν Βιου στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών. Αν και έχουν σχεδιαστεί χωρίς τιμόνι, η κυκλοφορία τους στους δημόσιους δρόμους θα γίνει με οδηγό που θα αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος εάν χρειαστεί, ανακοίνωσε η Google.

Πρόκειται για την νεότερη εκδοχή των αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων που ανέπτυξε η Google και όχι για τα βαριά τροποποιημένα Lexus RX450h SUV που δοκιμάστηκαν σε ειδικές ζώνες στην πολιτεία. Τα νέα πρότυπα θα χρησιμοποιούν το ίδιο λογισμικό και έχουν υποστεί αλλεπάλληλες δοκιμές για να διαπιστωθεί ότι πράγματι λειτουργούν όπως προβλέπεται στις προδιαγραφές τους -το λογισμικό και οι αισθητήρες τους. Επιπλέον, τα πρότυπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν χωρίς οδηγό θα αξιοποιήσουν την «εμπειρία» από την καταγραφή των SUV, εμπειρία που ισοδυναμεί με 75 χρόνια οδήγησης ενός ενήλικου Αμερικανού, σημειώνει ο Κρις Άμσον, επικεφαλής του Google Self-Driving Car Project.

Η ταχύτητα των προτύπων περιορίζεται στα 40 χιλιόμετρα την ώρα και ο μοναδικός τους επιβάτης θα είναι ο οδηγός-ασφαλείας, ο οποίος θα μπορεί να πιάσει το (αποσπώμενο) τιμόνι, να πατήσει γκάζι ή φρένο εάν χρειαστεί.

To αυτοκίνητο που θα κυκλοφορεί στους δημόσιους δρόμους θα είναι ηλεκτρικό και θα χρειάζεται επαναφόρτιση κάθε 130 χιλιόμετρα περίπου. Δεν έχει αερόσακους και υπολείπεται άλλων προδιαγραφών ασφαλείας, και ως εκ τούτου η ταχύτητα κυκλοφορίας περιορίζεται από την νομοθεσία στα 40 χιλιόμετρα την ώρα. Μπορεί δε να κυκλοφορήσει μόνο σε δρόμους που έχουν πλήρως καταγραφεί στους ειδικούς χάρτες της Google.

 

Αρχικά, προβλέπεται να κατασκευαστούν και να δοκιμαστούν 25 οχήματα, τα οποία θα δοκιμαστούν κυκλοφορώντας στις γειτονιές που περιβάλλουν τις κεντρικές εγκαταστάσεις της Google στο Μάουντεν Βιου. Αργότερα, προβλέπεται να αυξηθούν στα 50 έως και 100 αυτόνομα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν για να αντλήσουν πολύτιμα στοιχεία σε περιοχές με περισσότερους ανηφορικούς δρόμους και βροχοπτώσεις.

Δεδηλωμένος σκοπός της εταιρείας είναι να καταγράψει τις αντιδράσεις του κόσμου και πως αντιδρά στην θέα τους, καθώς και να αναδείξει τις πραγματικές προκλήσεις για ένα όχημα χωρίς οδηγό. Χαρακτηριστικά αναφέρεται, να αποφασίζει που θα σταματήσει εάν δεν μπορεί στον προορισμό του, λόγω αυξημένης κυκλοφορίας ή οδικών έργων.

Διαβάστε περισσότερα και δείτε βίντεο από την πρώτη επίσημη παρουσίαση του προτύπου που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους του Μάουντεν Βιου.
H ομάδα του Google Self-driving car φιλοδοξεί να κατασκευάσει με επιτυχία ένα όχημα που θα εξαλείψει τα τροχαία ατυχήματα που οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος -το 94% του συνόλου, όπως σημειώνουν. Ένα όχημα που θα οδηγείται μόνο του θα μπορούσε να απελευθερώσει πολύτιμο χρόνο που ξοδεύεται οδηγώντας και μάλιστα σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας. Τέλος, θα μπορούσε να προσφέρει μια λύση για την μετακίνηση όσων δεν μπορούν να οδηγήσουν.

Κατά την ενημέρωση μέσω του Τύπου στις 15 Μαϊου, ο Σεργκέι Μπριν, ένας από τους δύο ιδρυτές της Google, δήλωσε ότι η Google θέλει να συνεργαστεί με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ώστε να υιοθετήσουν την τεχνολογία της. Η Google φιλοδοξεί να τα καταφέρει εντός των επόμενων πέντε μόλις ετών, όταν κατασκευαστές αυτοκινήτων τοποθετούν τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στο απώτερο μέλλον, στα επόμενα 10-20 χρόνια.

Η μεγαλύτερη πρόσκληση είναι η ασφάλεια. Περισσότερα από είκοσι αυτόνομα οχήματα της Google κυκλοφορούν επί 6 χρόνια σε αμερικανικούς δρόμους και έχουν διανύσει 2,7 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Την περίοδο αυτή ενεπλάκησαν σε 11 τροχαία ατυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα μικρές ζημιές και ποτέ ανθρώπινη βλάβη. Ούτε μια φορά τα αυτόνομα οχήματα της Google δεν προκάλεσαν το ατύχημα, διευκρίνισε νωρίτερα ο επικεφαλής του πρότζεκτ Google Self-Driving Car.

H Google πρόκειται να δημιουργήσει έναν δικτυακό τόπο αφιερωμένο στην κυκλοφορία των πρώτων αυτόνομων οχημάτων της στο Μάουντεν Βιου. Εκεί θα υπάρχει η δυνατότητα να υποβάλλουν τις παρατηρήσεις τους για τα οχήματα χωρίς οδηγό που απαντούν στους δρόμους της πόλης.

Η στρατηγική της Google είναι να «κοιτάει απευθείας στο φεγγάρι» -στην προκειμένη περίπτωση το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό κατασκευάστηκε από το μηδέν με αυτό το σκοπό. Η προσέγγιση της εταιρείας διαφέρει από αυτή που ακολουθούν άλλες εταιρείες, όπως η Mercedes-Benz, η Infinity και άλλοι προσθέτοντας ένα ακόμα χαρακτηριστικό που υποβοηθά την οδήγηση του αυτοκινήτου υπό συνθήκες, π.χ. η διατήρηση της πορείας σε μια λωρίδα, η μετάβασή του στον «αυτόματο» όταν βρίσκεται σε αυτοκινητόδρομο κ.λπ. «Είναι σαν να θεωρείς ότι αν εξασκηθείς να πηδάς ψηλότερα, κάποτε θα μπορέσεις να πετάξεις», σχολίασε σχετικά ο Άμσον στο Associated Press.

Διαβάστε επίσης την μελέτη που τεκμηριώνει ότι θα αποφέρει δισ. δολάρια η χρήση του Διαδικτύου στα οχήματα χωρίς οδηγό.
Σε πανίσχυρα τσιπ για αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στοιχηματίζει και η Nvidia. Επίσης, η Uber ανακοίνωσε στις 2 Φεβρουαρίου 2015, την στενή, στρατηγικής σημασίας, συνεργασία της με το πανεπιστήμιο Carnegie Mellon . Σκοπός της συνεργασίας αυτής είναι να αξιοποιήσει την εξειδίκευση του πανεπιστημίου στην πληροφορική και συγκεκριμένα την τεχνογνωσία του κέντρου ρομποτικής. Δίπλα στην πανεπιστημιούπολη στο Πίτσμπουργκ θα στήσει η Uber το δικό της Κέντρο Προηγμένων Τεχνολογιών για να μελετήσει όσα απαιτούνται για την ασφαλή κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων, διαφαίνεται από τις ανακοινώσεις.

Διαβάστε περισσότερα και δείτε βίντεο από την πρώτη επίσημη παρουσίαση του προτύπου που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους του Μάουντεν Βιου.
H ομάδα του Google Self-driving car φιλοδοξεί να κατασκευάσει με επιτυχία ένα όχημα που θα εξαλείψει τα τροχαία ατυχήματα που οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος -το 94% του συνόλου, όπως σημειώνουν. Ένα όχημα που θα οδηγείται μόνο του θα μπορούσε να απελευθερώσει πολύτιμο χρόνο που ξοδεύεται οδηγώντας και μάλιστα σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας. Τέλος, θα μπορούσε να προσφέρει μια λύση για την μετακίνηση όσων δεν μπορούν να οδηγήσουν.

Κατά την ενημέρωση μέσω του Τύπου στις 15 Μαϊου, ο Σεργκέι Μπριν, ένας από τους δύο ιδρυτές της Google, δήλωσε ότι η Google θέλει να συνεργαστεί με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ώστε να υιοθετήσουν την τεχνολογία της. Η Google φιλοδοξεί να τα καταφέρει εντός των επόμενων πέντε μόλις ετών, όταν κατασκευαστές αυτοκινήτων τοποθετούν τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στο απώτερο μέλλον, στα επόμενα 10-20 χρόνια.

Η μεγαλύτερη πρόσκληση είναι η ασφάλεια. Περισσότερα από είκοσι αυτόνομα οχήματα της Google κυκλοφορούν επί 6 χρόνια σε αμερικανικούς δρόμους και έχουν διανύσει 2,7 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Την περίοδο αυτή ενεπλάκησαν σε 11 τροχαία ατυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα μικρές ζημιές και ποτέ ανθρώπινη βλάβη. Ούτε μια φορά τα αυτόνομα οχήματα της Google δεν προκάλεσαν το ατύχημα, διευκρίνισε νωρίτερα ο επικεφαλής του πρότζεκτ Google Self-Driving Car.

H Google πρόκειται να δημιουργήσει έναν δικτυακό τόπο αφιερωμένο στην κυκλοφορία των πρώτων αυτόνομων οχημάτων της στο Μάουντεν Βιου. Εκεί θα υπάρχει η δυνατότητα να υποβάλλουν τις παρατηρήσεις τους για τα οχήματα χωρίς οδηγό που απαντούν στους δρόμους της πόλης.

Η στρατηγική της Google είναι να «κοιτάει απευθείας στο φεγγάρι» -στην προκειμένη περίπτωση το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό κατασκευάστηκε από το μηδέν με αυτό το σκοπό. Η προσέγγιση της εταιρείας διαφέρει από αυτή που ακολουθούν άλλες εταιρείες, όπως η Mercedes-Benz, η Infinity και άλλοι προσθέτοντας ένα ακόμα χαρακτηριστικό που υποβοηθά την οδήγηση του αυτοκινήτου υπό συνθήκες, π.χ. η διατήρηση της πορείας σε μια λωρίδα, η μετάβασή του στον «αυτόματο» όταν βρίσκεται σε αυτοκινητόδρομο κ.λπ. «Είναι σαν να θεωρείς ότι αν εξασκηθείς να πηδάς ψηλότερα, κάποτε θα μπορέσεις να πετάξεις», σχολίασε σχετικά ο Άμσον στο Associated Press.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το
Share

One thought on “Το αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό κυκλοφορεί το καλοκαίρι στους δρόμους των ΗΠΑ

  1. Φοβερό,
    σε λίγα χρόνια ολοι θα κυκοφορούμε με αυτά τα αυτοκίνητα χωρίς να κουνάμε ούτε το μικρό μας δάχτυλο.

Leave a Reply

Your email address will not be published.