Η ΑΑΔΕ έφτιαξε διαφημιστικό για τους τουρίστες ώστε να ζητούν απόδειξη

Με το μήνυμα «Apodixi Please» η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ενημερώνει τους ξένους επισκέπτες στη χώρα για τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές και τους προτρέπει να ζητούν απόδειξη στις συναλλαγές τους.

Η διεθνής καμπάνια της ΑΑΔΕ, που βρίσκεται στον «αέρα» για τρίτο έτος, «τρέχει» ήδη στα αεροδρόμια της χώρας, με ένα διαφημιστικό το οποίο παραπέμπει στα χρώματα και στα εδέσματα της Ελλάδας και αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Apodixi Please. Μην πληρώσετε, αν δεν πάρετε απόδειξη! Είναι ο νόμος, είναι δικαίωμά σας! Πριν πληρώσετε για ένα προϊόν ή υπηρεσία, ζητήστε ευγενικά απόδειξη, λέγοντας, “Apodixi Please”, που σημαίνει. “Απόδειξη παρακαλώ!”. Αν δεν σας δώσουν, δεν υποχρεούστε να πληρώσετε. Απολαύστε τη διαμονή σας”.

Τα διαφημιστικά παραπέμπουν, μέσω QR Code ή link, στην ειδική ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, όπου δίνονται αναλυτικές οδηγίες. «Αυτό το μήνυμα στοχεύει να σας ενημερώσει για τα δικαιώματα των καταναλωτών στη χώρα μας. Σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο, όλα τα ξενοδοχεία, εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και γενικά σχεδόν όλοι οι προμηθευτές αγαθών και υπηρεσιών (με λίγες εξαιρέσεις, όπως οι οδηγοί ταξί και περίπτερα) υποχρεούνται να δέχονται χρεωστικές, πιστωτικές ή προπληρωμένες κάρτες. Ως εκ τούτου, δεν χρειάζεται να πληρώσετε σε μετρητά. Μπορείτε να ζητήσετε να πληρώσετε με κάρτα.

Επιπλέον, όλοι οι προμηθευτές αγαθών και υπηρεσιών υποχρεούνται να εκδίδουν αποδείξεις στους πελάτες τους. Ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώνει, σε μετρητά ή με κάρτα, εάν δεν του παρασχεθεί έγκυρη απόδειξη πληρωμής («apodixi»).

Εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, καταστήματα, μίνι μάρκετ και γενικά σχεδόν όλοι οι προμηθευτές αγαθών υποχρεούνται να διαθέτουν ηλεκτρονικά ταμειακές μηχανές και δεν επιτρέπεται να εκδίδουν παραστατικά που είναι χειρόγραφα ή τυπωμένα σε απλό χαρτί. (…) Απολαύσετε τη διαμονή σας!».

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published.