Έτσι θα παλέψετε με αυτά που σας πνίγουν και σας προκαλούν θλίψη

By in Επιστημη on 29/01/2019

Κάποτε ο Προυστ είχε πει

«Η ευτυχία θεραπεύει το σώμα, μόνο»  ενώ «η θλίψη αναπτύσσει τη δύναμη του νου».  Τι μπορεί να εννοούσε; Ας προσεγγίσουμε έστω κι επιφανειακά την άποψή του και ας δούμε πως μπορεί ο πόνος, η θλίψη ή  μελαγχολία των ανεκπλήρωτων επιθυμιών να μας φανούν χρήσιμα για να προχωρήσουμε στη ζωή.

Μην αγνοείτε τον πόνο και τη θλίψη σας

Την επόμενη φορά που θα νιώσετε αρνητικά συναισθήματα μην τα καταπιέσετε. Αφήστε τα να εκφραστούν Το να είμαστε κάποιες φορές κακόκεφοι είναι πολύ καλύτερο απ’ το να αφήνουμε συνέχεια τον κρυμμένο πόνο και τη θλίψη να μας παίρνουν το κέφι και τη δημιουργικότητά μας. Το πρώτο βήμα, λοιπόν, για να μην μας καταβάλλουν τα αρνητικά συναισθήματα, για να μην μας πάρει από κάτω, είναι η αποδοχή πως… ναι, είμαστε κάτω. Αλλά για λίγο.

Δώστε φωνή στην θλίψη σας

Όταν πονάμε νομίζουμε, συχνά, πως καταρρέουμε, πως γονατίζουμε κάτω απ’ το βάρος μιας κατάστασης που είναι ασήκωτη. Στην πραγματικότητα, όμως, αυτό που την βαραίνει επιπλέον είναι πως την αφήνουμε μέσα μας χωρίς να την εκφράζουμε. Δεν χρειάζεται όμως να επιτρέπουμε στη θλίψη να μας επιβάλλεται. Θα προσπαθήσουμε να την αποδομήσουμε και να την εξηγήσουμε.

Για παράδειγμα

Αν έχετε έναν εργοδότη που σας μιλάει άσχημα, μπορεί αν αναλύσετε τι σας συμβαίνει να   ανακαλύψετε πως αυτό που σας στεναχωρεί είναι η ίδια η φύση της δουλειάς. Δοκιμάστε να γράψετε σ’ ένα χαρτί αυτά που σας ενοχλούν ακόμα κι αν μοιάζουν με ανοησίες. Δοκιμάστε να τα πείτε σε μια φίλη αφιλτράριστα, χωρίς να εκλογικεύετε το κάθε σας συναίσθημα. Δοκιμάστε να το ζωγραφίσετε, να το χορέψετε, να κλάψετε ή να φωνάξετε. Μόνο εκφράστε το, πείτε το δυνατά!

Αλλάξτε αυτό που σας προκαλεί θλίψη

Εάν επιμείνετε, ακόμα κι αν χρειαστεί καιρός, θα ανακαλύψετε την πηγή της θλίψης σας. Μπορεί να είναι ο λίγος χρόνος για τον εαυτό σας, η κούραση, η δουλειά, οι σχέσεις σας, μία απώλεια ή μία λάθος κίνηση. Μπορεί να είναι χίλια δυο μα, ό,τι κι αν είναι, όταν το γνωρίζετε μπορείτε να το αντιμετωπίσετε ώστε να μην σας καταβάλλει.

Βάλτε μικρούς στόχους και προσπαθήστε να αλλάξετε όλα εκείνα που σας πνίγουν. Μπορείτε να διαμορφώσετε τη ζωή σας έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολη και όμορφη  Μπορείτε, για παράδειγμα, να βελτιώσετε σταδιακά τις διαπροσωπικές σας σχέσεις θέτοντας νέους όρους και όρια. Μπορείτε να αλλάξετε δουλειά, ακόμα κι αν τα χρήματα είναι λιγότερα. Η ψυχική υγεία μας είναι κάτι που πρέπει να βάζουμε σε προτεραιότητα.

Ακόμα, όμως, κι αν αυτό που σας προκαλεί τη θλίψη και τον πόνο είναι μία κατάσταση που δεν αλλάζει, εκτονώστε το κι αφήστε το εκφραστεί με όποιον τρόπο επιλέξετε. Αποδεχτείτε το και προχωρήστε παρακάτω. Αυτος είναι ο μόνος τρόπος.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το
Share

Leave a Reply

Your email address will not be published.