Ριζικές αλλαγές, στον τρόπο που κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές, επιφέρει το ψηφιακό μοντέλο ανάπτυξης, με το mobile ηλεκτρονικό εμπόριο να επισκιάζει σταδιακά το παραδοσιακό e-commerce. Του λόγου το αληθές, πιστοποιεί η διαπίστωση ότι οι αγορές μέσω “έξυπνων” συσκευών αναπτύσσονται, διεθνώς, τρεις φορές ταχύτερα από το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο. Από το 2013 έως το 2016, ο μέσος σύνθετος ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης – διεθνώς – για το κινητό εμπόριο υπολογίζεται σε 42% έναντι 13% για το e-commerce συνολικά (συμπεριλαμβανομένου του mobile commerce). Συνολικά, ο παγκόσμιος τζίρος των αγορών, μέσω κινητών τηλεφώνων, εκτιμάται ότι θα εκτοξευθεί από περίπου $102 δις το 2013 σε $291 δις το 2015.
Για παράδειγμα, το ένα τρίτο (33%) των online αγοραστών δηλώνει ότι έχει αγοράσει ένα είδος μέσω smartphone το προηγούμενο 12μηνο, με το 20% να αναφέρει αγορές μέσω tablet.
Σύμφωνα με την έρευνα, η αύξηση στο εμπόριο μέσω “έξυπνων” κινητών συσκευών οφείλεται σε νεαρούς ενήλικες: το 59% των smartphone shoppers είναι κατά μέσο όρο, σε διεθνές επίπεδο, μεταξύ 18-34 ετών, σε σχέση με το 44%, το συνολικό ποσοστό των online αγοραστών.
Πάντως, παρά τη σημαντική προοπτική, σήμερα, το κινητό εμπόριο συγκεντρώνει σχετικά χαμηλά νούμερα. Σύμφωνα με την έρευνα, οι αγορές μέσω “έξυπνων” κινητών συσκευών καλύπτουν το 9%, ενώ οι αγορές μέσω tablets ευθύνονται για, μόλις, το 5% των online αγορών. Εντούτοις και οι δύο επισκιάζονται από τη χρήση laptops, desktops και notebooks, τα οποία αθροιστικά χρησιμοποιούνται για το 85% των online αγορών. Το ποσοστό αυτό προβλέπεται ότι θα μειωθεί στο 74% στο αμέσως προσεχές διάστημα (για laptops, desktops και notebooks), ενώ τα ποσοστά των smartphones θα ανέλθουν σε 14% και των tablets σε 7%.
Ώριμες αγορές
Η Κίνα, η Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κυριαρχούν στο εμπόριο μέσω smartphones. Οι online αγοραστές στα Εμιράτα συμβάλλουν σε ένα ποσοστό 24% των ηλεκτρονικών αγορών τους που πραγματοποιούνται με τη χρήση “έξυπνων” κινητών. Οι Κινέζοι καταναλωτές ακολουθούν, κατά πόδας, με ποσοστό 21%, ενώ οι Τούρκοι έρχονται τρίτοι στην κατάταξη με ποσοστό 19%. Οι τρεις αυτοί πληθυσμοί προηγούνται, επίσης, στην υψηλή αγορά smartphones.
Στην Κίνα, πάνω από τα δύο τρίτα (68%) των online αγοραστών έχουν κάνει χρήση ενός smartphone για να προβούν σε μια αγορά στο διάστημα των προηγούμενων 12 μηνών. Το ίδιο έπραξαν πάνω από τους μισούς (57% και 53% αντίστοιχα) των αγοραστών στα Εμιράτα και την Τουρκία.
“Βρισκόμαστε στην ακμή της πρώτης εποχής των κινητών”, δήλωσε ο Senior Director of Global Initiatives της PayPal, Anuj Nayar. “Στην PayPal, έχουμε δει την αύξηση της δύναμης των κινητών να κυμαίνεται από ποσοστό λιγότερο από 1% στον όγκο πληρωμών το 2010, σε άνω του 20% το 2014”.
Πηγή: eea.gr