22/11/2024

Πρόβλημα στον υπολογιστή. Λύσε το μόνος σου. Μάθε πως..

0

Πρόβλημα στον υπολογιστή. Λύσε το μόνος σου. Μάθε πως..

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

 Πολλά πράγματα στη ζωή έχουν ή αποκτούν προβλήματα. Οι υπολογιστές είναι ένα από αυτά. Αντιμετώπισέ το όπως θα το έκανε ο Σέρλοκ Χολμς!

Όμως όπως στη ζωή, έτσι και στους υπολογιστές το κάθε πρόβλημα έχει τη λύση του.

Σήμερα θα σας δείξουμε μερικές βασικές τεχνικές έτσι ώστε να μπορείτε να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα αυτά, όποτε προκύψουν.

1. Πιστέψτε στον εαυτό σας και ότι μπορείτε να τα καταφέρετε, βάλτε τον εαυτό σας και το μυαλό σας σε “κατάσταση επίλυσης προβλημάτων”.

Ηρεμήστε, είναι μόνο ένα «χαζομηχάνημα» που έχει πρόβλημα . Πάρτε μια βαθιά ανάσα και θυμηθείτε μια άλλη φορά στο παρελθόν που τα καταφέρατε και όλα πήγανε μια χαρά τελικά. Είστε πανέτοιμοι! ΞΕΚΙΝΑΜΕ!

2. Συλλέξτε πληροφορίες σχετικές με το πρόβλημα.

Ένα καλά προσδιορισμένο πρόβλημα θεωρείται μισολυμένο πρόβλημα. Πάρτε χαρτί και μολύβι και περιγράψτε το πρόβλημα. Γράψτε κάτω τα συμπτώματα που παρατηρείτε και πότε αυτά προκαλούνται, και έτσι το μυαλό σας θα αρχίσει να σκέφτεται τι πιθανώς τα προκάλεσε. (Αν σας βοηθάει ζωγραφίστε ένα συμπληρωματικό διάγραμμα).

Τι άλλαξε πρόσφατα; Αν μέχρι χθες λειτουργούσαν όλα κανονικά και ξαφνικά εμφανίστηκε ένα πρόβλημα από το πουθενά, προφανώς ή “κάτι έγινε” ή “κάτι (λάθος) κάνατε”.

Απαντήστε στα παρακάτω:

α) Μήπως εγκαταστήσατε κάποιο καινούριο πρόγραμμα ή παιχνίδι;

β) Μήπως κάνατε κάποια ενημέρωση (update) σε κάποιο από τα προγράμματα σας ή σε ολόκληρο το PC;

γ) Μήπως (εσείς ή κάποιος άλλος) επισκεφθήκατε κάποια “καινούρια” ιστοσελίδα και χωρίς καν να το καταλάβετε κολλήσατε κάποιον ιό;

Μπορείτε να ξαναφέρετε μπροστά σας το πρόβλημα;

Αν ναι, τότε παρατηρήστε καλά και σημειώστε στο χαρτί σας τα μηνύματα λάθους που εμφανίζονται (π.χ. unexpected problem trying to create or write to logfile C:WindowsSTSUNST.004′. Error number is 7)

Μετά θα μπορείτε να μπείτε (από τον υπολογιστή σας ή αν αυτό είναι αδύνατο, από έναν άλλο υπολογιστή που δουλεύει) στη σελίδα τεχνικής υποστήριξης (http://technet.microsoft.com/el-gr/default.aspx) και να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο πρόβλημα.

3. Περιορίστε το εύρος της αναζήτησης σας.

Πρώτα απ’ όλα καθορίστε αν το πρόβλημα είναι software ή hardware. Ερευνήστε λίγο το πεδίο του προβλήματος, αν είναι software, μήπως υποπτεύεστε ότι φταίει κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα; Αν ναι δοκιμάστε να απεγκαταστήσετε το συγκεκριμένο πρόγραμμα σε ασφαλή λειτουργία.

Αν είναι hardware δοκιμάστε να “ξηλώσετε” το προβληματικό εξάρτημα (π.χ. κάρτα ήχου) και δείτε τι θα συμβεί από κει και πέρα, ποια η συμπεριφορά του μηχανήματος; αν το πρόβλημα συνεχίζεται και πως.

4. Ανασυγκροτήστε τα εργαλεία αποσφαλμάτωσης που έχετε στη διάθεση σας.

α) Event Viewer (http://support.microsoft.com/kb/308427)

β) Σελίδα τεχνικής υποστήριξης  (http://technet.microsoft.com/el-gr/default.aspx)

γ) Windows Task Manager (http://support.microsoft.com/kb/323527)

5. Αναπτύξτε μια πιθανή θεωρία του προβλήματος

Σαν άλλος Σέρλοκ Χολμς των υπολογιστών, δώστε μια ή περισσότερες απαντήσεις στο ερώτημα “τι πιθανόν πήγε στραβά;” και καταγράψτε τις απαντήσεις σας(και τις υποθέσεις σας).

Για παράδειγμα αν ξαφνικά το μηχάνημα σας έχει γίνει τραγικά αργό, τα πιθανά σενάρια είναι, ή κάποια διεργασία ενός προγράμματος που “χτύπησε / κρέμασε” να σας τρώει όλη τη διαθέσιμη μνήμη, ή κάποιος ιός που φορτωθήκατε από κάποιο site να σας ρημάζει το σύστημα. Μια άλλη εκδοχή επίσης είναι ότι ίσως να έχει χαλάσει η ψύκτρα (ανεμιστηράκι) του επεξεργαστή και ο υπολογιστής να ανεβάζει θερμοκρασία.

6. Να εξετάζετε τις θεωρίες σας με μεθοδικότητα

Ο χρυσός κανόνας είναι ΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗ ΦΟΡΑ, έτσι ώστε όμορφα και ωραία να δούμε τι δεν δουλεύει, χωρίς ταυτόχρονα από βιασύνη να χαλάσουμε ότι δουλεύει, και έτσι δια της εις άτοπον απαγωγής να καταλήξουμε στο λάθος… σε αυτό που φταίει, αποκλείοντας ένα-ένα αυτά που δεν φταίνε.

Ως εκ τούτου:

α)  Όταν κάνουμε μία δοκιμή είμαστε προσεκτικοί και μόλις τελειώσουμε και καταγράψουμε τις παρατηρήσεις μας, επαναφέρουμε ότι,τι αλλάξαμε στην προηγούμενη κατάσταση του.

β) Ό,τι δουλεύει δεν το πειράζουμε!!!

  1. Μπείτε στο Google (www.google.grκαι γράψτε τον κωδικό λάθους που εμφανίζεται (π.χ. ***STOP: 0x0000007E …). Να θυμάστε ότι το google έχει την σωστή απάντηση στο 99,9% τέτοιου είδους ερωτημάτων σας.

Προσοχή όμως! Το Internet λόγω της μορφολογίας του έχει χαρακτηριστεί σαν «οι τουαλέτες του εικοστού πρώτου αιώνα», ο καθένας μπορεί να γράψει ελεύθερα ότι,τι θέλει, όπως στις δημόσιες τουαλέτες που γράφουνε με μαρκαδόρο στα πλακάκια ότι,τι θέλει ο καθένας και έτσι συναντάς κάθε λογής μηνύματα. Μερικά από αυτά είναι πράγματι φιλοσοφημένα ενώ άλλα εντελώς χαζά. Έτσι λοιπόν καθώς θα ψάχνετε γενικά στο Internet για τη λύση θα πρέπει να προσέξετε:

α) Να κάνετε κλικ στις απαντήσεις με τα περισσότερα αποτελέσματα. Συνήθως τα αποτελέσματα που εμφανίζονται ψηλότερα σε κατάταξη στο google (μιλάμε πάντα σε ότι αφορά επίλυση προβλήματος) είναι και τα πιο σωστά. Αυτό όμως δεν είναι κανόνας!

β) Να μην κάνετε κλικ σε οποιαδήποτε διαφήμιση (banner) που υπόσχεται λύση στο πρόβλημα σας. Θα κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα απ’ ότι ήταν πριν!

γ) Να διαβάζετε προσεκτικά όλες τις απαντήσεις και να εφαρμόζετε μόνο μία (το πολύ δύο) η οποία είχε τα περισσότερα θετικά σχόλια (και ψήφους) ότι όντως δούλεψε με επιτυχία.

8. Πάρτε τηλέφωνο έναν φίλο!

Σοβαρά μιλάω! Ζητήστε βοήθεια από κάποιον. Όλο και κάποιος θα ξέρει κάτι παραπάνω. Όλο και κάποιος θα έχει αντιμετωπίσει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν.

α) Καλέστε κάποιον ειδικό τεχνικό και ζητήστε βοήθεια για το πρόβλημα σας από το τηλέφωνο, αν είναι η πρώτη φορά θα σας δώσει την πληροφορία δωρεάν προκειμένου να σας πιάσει πελάτη στο μέλλον.

β) Στείλτε το πρόβλημα σας με ένα email στους φίλους σας, ίσως κάποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω, μια ερώτηση ποτέ δε βλάπτει.

γ) Μπείτε σε τεχνικά φόρουμ (ή γενικότερα σε φιλικά φόρουμ που ήδη μπαίνετε) και γράψτε τους το πρόβλημα σας. Θα εκπλαγείτε από το πόσες σωστές απαντήσεις θα λάβετε (άμεσα).

δ) Επικοινωνήστε με τον κατασκευαστή του προϊόντος! Στο κάτω-κάτω είναι δική του ευθύνη. Οφείλει να σας παρέχει υποστήριξη σχετικά με το προϊόν του.

Γιώργος Δαλακούρας

Πτυχιούχος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

Πιστοποιημένος εκπαιδευτής ECDL

Πηγή: pc-news.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *