25/11/2024

Ρομπότ στελεχώνουν το κέντρο ενημέρωσης ταξιδιωτών διεθνούς αεροδρομίου

0

Δεν πρόκειται να αντικαταστήσουν το ανθρώπινο δυναμικό του αεροδρομίου Incheon στη Σεούλ, αλλά παρέχουν πρόσθετη βοήθεια στη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας ή τις ημέρες με αυξημένη επιβατική κίνηση

Ρομπότ παρέχουν πληροφορίες και βοήθεια στους ταξιδιώτες που φθάνουν στο Διεθνές Αεροδρόμιο Incheon στη Σεούλ, τον μεγαλύτερο αερολιμένα της Νότιας Κορέας.

Τα ρομπότ δεν πρόκειται να αντικαταστήσουν το ανθρώπινο δυναμικό του αεροδρομίου, αλλά παρέχουν πρόσθετη βοήθεια στη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας ή τις ημέρες με αυξημένη επιβατική κίνηση, διευκρινίζεται σε ανακοίνωση του διεθνούς αερολιμένα.

Ένα από τα ρομπότ ονομάζεται, Troika, έχει ύψος 1.40 εκ. και απαντά στο όνομά του, όταν οι ταξιδιώτες χρειάζονται βοήθεια.

Οι επιβάτες που ταξιδεύουν μέσω του αεροδρομίου μπορούν να σαρώσουν την κάρτα επιβίβασης και το ρομπότ τους οδηγεί στην πύλη αναχώρησης. Εάν οι επιβάτες καθυστερούν και βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση πίσω από το ρομπότ, εκείνο τους λέει «παρακαλώ μείνετε πιο κοντά, ώστε να μπορώ να σας βλέπω».

Τα ρομπότ μιλούν αγγλικά, κορεατικά, κινέζικα και ιαπωνικά. Μπορούν να δώσουν πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες στον τελικό προορισμό των ταξιδιωτών, πληροφορίες για τις πτήσεις ή να προβάλλουν χάρτη του αεροδρομίου. Όταν μιλούν, στην οθόνη τους εμφανίζονται μάτια που αναβοσβήνουν και χαμόγελο.

Ένα από τα ρομπότ θα βοηθά τα συνεργεία καθαρισμού στους χώρους του αεροδρομίου. Το ρομπότ – καθαριστής παρακολουθεί τις περιοχές που χρειάζονται τον πιο συχνό καθαρισμό και σκουπίζει σαν ηλεκτρική σκούπα. Είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες φωτός, αρκετές κάμερες και προφυλακτήρες με αισθητήρες για την αποφυγή εμποδίων.

Τα ρομπότ έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει η νοτιοκορεατική LG Electronics.

Το αεροδρόμιο της Νότιας Κορέας δεν είναι το πρώτο που έχει θέσει σε λειτουργία ρομπότ – βοηθούς.

Στο αεροδρόμιο της Γενεύης ο Λίο, επίσης ρομπότ έχει αναλάβει τον έλεγχο επιβατών, παραλαμβάνει τις αποσκευές τους και τις παραδίδει στην περιοχή χειρισμού αποσκευών.

Στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ Schiphol ένα ρομπότ, ο Σπένσερ βοηθά τους ταξιδιώτες που κινούνται από μία πύλη αναχώρησης σε άλλη.

Το ρομπότ που δημιουργήθηκε από το Πανεπιστήμιο Οrebro της Σουηδίας, βοηθά όσους φθάνουν στο αεροδρόμιο και πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να επιβιβαστούν σε άλλο αεροπλάνο να βρουν την πύλη αναχώρησης. Το project χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την αεροπορική εταιρεία KLM. η οποία επιδιώκει μείωση των δαπανών που προκύπτουν, όταν επιβάτες χάνουν τις πτήσεις τους λόγω δυσκολίας εύρεσης της πύλης αναχώρησης.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ, φωτό: AP / Ahn Young-joon)

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *