Μικρό παραμένει το “ηλεκτρονικό καλάθι” των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς λιγότερες από μία στις δέκα εταιρείες αξιοποιεί το e-commerce, διαθέτοντας τα προϊόντα της online. Ποσοστιαία και σε ό,τι αφορά το τρέχον έτος, μόλις το 9,23% των εγχώριων εταιρειών (2.132 επιχειρήσεις σε δείγμα 23.098) έλαβε παραγγελίες μέσω του Διαδικτύου, ποσοστό στάσιμο σε σχέση με το 2013, όταν βρισκόταν στο 9,12%.
Σύμφωνα με την έρευνα για τη Χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής από τις επιχειρήσεις για το 2014, που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, στις επιχειρήσεις που ερευνήθηκαν και οι οποίες είχαν συνολικό τζίρο €219.830.219.941, μόλις τα €3.504.355.491, δηλαδή στο 1,59% του συνολικού τζίρου προήλθε, το 2014, από το ηλεκτρονικό κανάλι (1,21% το 2013).
Την ίδια στιγμή, από τις 23.098 επιχειρήσεις, που ερευνήθηκαν το 2014, οι 3.154 απάντησαν ότι έκαναν αγορές μέσω ιστοσελίδας, ποσοστό 13,66%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2013 ήταν 18,14%.
Η χαμηλή διείσδυση των online πωλήσεων στις ελληνικές επιχειρήσεις έρχεται σε αντίθεση με τα υψηλά ποσοστά χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή και ίντερνετ από τις εγχώριες εταιρείες, οι οποίες είναι – σε μεγάλο βαθμό – ψηφιακά “εγγράμματες”.
Το 2014, σε σύνολο 23.098 επιχειρήσεων, οι 20.756 χρησιμοποίησαν ηλεκτρονικό υπολογιστή, αριθμός που μεταφράζεται ποσοστιαία σε 89,86% και είναι μειωμένος έναντι του 2013, οπότε το σχετικό ποσοστό είχε ανέλθει σε 90,39%.
Από τις επιχειρήσεις που έκαναν χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή οι 20.578 είχαν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ποσοστό 89,09% σε σχέση με το σύνολο των επιχειρήσεων από 87,30% ένα χρόνο νωρίτερα (στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές συμπεριλαμβάνονται οι προσωπικοί και φορητοί, συσκευές μικρού μεγέθους – PDA – και “έξυπνα” κινητά).
Επίσης, από τις επιχειρήσεις με πρόσβαση στο διαδίκτυο, οι 14.287 είχαν δικό τους διαδικτυακό τόπο (website), ποσοστό 61,85% σε σχέση με το σύνολο των επιχειρήσεων από 60,59% το 2013.
Πηγή: ΕΕΑ.GR