18/03/2025

Έσκαψαν Σήραγγα 160 Μέτρων Εκτός Μελέτης στην Κατεχάκη !

0

Γραμμή 4 του Μετρό: Διάνοιξη Σήραγγας 160 Μέτρων Εκτός Μελέτης

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Σοβαρό κατασκευαστικό ζήτημα προέκυψε στη Γραμμή 4 του Μετρό, καθώς αποκαλύφθηκε ότι είχε διανοιχτεί λανθασμένα μια ημικυκλική σήραγγα μήκους 160 μέτρων στην περιοχή της Κατεχάκη, χωρίς να περιλαμβάνεται στη μελέτη του έργου. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώθηκε από την κυβέρνηση, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.

Η λανθασμένη διάνοιξη ήρθε στο φως έπειτα από παρέμβαση του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη, ο οποίος, σε ερώτησή του στη Βουλή, ανέδειξε το θέμα της ασφάλειας των εργαζομένων αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Σύμφωνα με τον ίδιο, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELO-ALSTOM, που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου, προχώρησε στη διάνοιξη της σήραγγας για έξι μήνες, παρακάμπτοντας την εγκεκριμένη μελέτη, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους για τις υποδομές, τις οδικές αρτηρίες και τα νοσοκομεία της περιοχής.

Απάντηση Ταχιάου: Δεν Υπάρχει Κίνδυνος Κατάρρευσης

Απαντώντας στην ερώτηση, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, διαβεβαίωσε ότι η σήραγγα δεν διατρέχει κίνδυνο κατάρρευσης και ότι έχουν ήδη ληφθεί μέτρα για την αποκατάσταση του σφάλματος. Ωστόσο, απέδωσε το ζήτημα σε “λάθος εφαρμογής της μελέτης” από την ίδια την κοινοπραξία, απορρίπτοντας οποιαδήποτε ευθύνη της διοίκησης.

“Μόλις έγινε αντιληπτό το λάθος από τη διευθύνουσα υπηρεσία, δόθηκε εντολή να επιστρέψουν στην αρχική μελέτη. Το βασικό θέμα αφορά μικρές καθιζήσεις που μπορεί να επηρεάσουν το οδόστρωμα της Κατεχάκη, ωστόσο, ελέγχουμε καθημερινά την κατάσταση”, δήλωσε ο υφυπουργός.

Ανησυχίες για την Ασφάλεια – Ερωτήματα Χ. Κατσώτη

Ο Χρήστος Κατσώτης εξέφρασε σοβαρές ανησυχίες, υπογραμμίζοντας ότι δεν δόθηκαν ξεκάθαρες απαντήσεις για τα θέματα ασφαλείας των εργαζομένων και των πολιτών. Αναρωτήθηκε πώς είναι δυνατόν η Ελληνικό Μετρό Α.Ε., που υποτίθεται ότι επιβλέπει το έργο 24 ώρες το 24ωρο, να μην αντιλήφθηκε εγκαίρως μια τόσο εκτεταμένη παρέκκλιση.

“Για μήνες πραγματοποιούνταν εργασίες εκτός μελέτης, χωρίς κανείς να παρέμβει. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφάλεια των εργαζομένων και των πολιτών;”, διερωτήθηκε.

Η Αντίδραση της Ελληνικό Μετρό

Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. είχε ήδη αναδείξει το θέμα από τον Ιανουάριο, με επιστολή προς την ανάδοχο κοινοπραξία, στην οποία έκανε λόγο για σοβαρούς κινδύνους καθιζήσεων στην Κατεχάκη, στην περιοχή του ΓΝΑ. Στην επιστολή αυτή, επισημαινόταν ότι οι εργασίες γίνονταν “χωρίς να τηρείται η εγκεκριμένη μελέτη”, κάτι που παραβιάζει τόσο τη σύμβαση όσο και τη νομοθεσία.

Η εταιρεία καλούσε την κοινοπραξία να λάβει άμεσα μέτρα για τη σταθεροποίηση των ήδη διανοιχθέντων τμημάτων της σήραγγας και να παρακολουθεί συστηματικά τις καθιζήσεις και τις μετακινήσεις του εδάφους, καταγράφοντας τις μετρήσεις καθημερινά. Παράλληλα, καθιστούσε την κοινοπραξία αποκλειστικά υπεύθυνη για τυχόν προβλήματα ασφαλείας, οικονομικές επιπτώσεις ή καθυστερήσεις στο έργο.

Πολιτικές Προεκτάσεις και Ευθύνες

Το περιστατικό έχει πυροδοτήσει ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα των ελεγκτικών μηχανισμών και για το αν η κοινοπραξία λειτούργησε με υπευθυνότητα. Παρότι οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει εκ νέου με βάση τη σωστή μελέτη, παραμένουν ερωτήματα για το πώς προέκυψε μια τόσο σοβαρή παρέκκλιση χωρίς άμεση παρέμβαση των αρμόδιων φορέων.

.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *