22/11/2024

Όχι στην μετατροπή του 1ου Δημ. Σχολείου Λουτρακίου σε Πειραματικό

0

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας αναφορικά με την επιχειρούμενη μετατροπή του πρώτου Δημοτικού Σχολείου Λουτρακίου σε Πειραματικό. Είχε παρατηρηθεί  παρόμοια προσπάθεια το 2021 στο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής, όπου με συντονισμένη αντίδραση  γονέων-εκπαιδευτικών αποτράπηκε, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση 

«Η εκπαιδευτική κοινότητα έρχεται αντιμέτωπη, όπως και το 2021(τότε στο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής όπου με συντονισμένο αγώνα γονέων-εκπαιδευτικών απετράπη) με την πρόταση για κατάργηση –μετατροπή του 1ο Δημοτικού Σχολείου Λουτρακίου σε Πειραματικό.

Ο Προϊστάμενος Α/θμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας «εν κρυπτώ» προχωρά στον χαρακτηρισμό του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λουτρακίου ως Πειραματικό, παρά την συντριπτική διαφωνία των εκπαιδευτικών της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Φυσικά, δεν υπήρχε καμία πρόσκληση από μέρους του σε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, πράγμα που μόνο ως αντι-συναδελφικό μπορεί να χαρακτηριστεί.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις αρνητικές επιπτώσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς με την ένταξη του σχολείου τους σε Πειραματικό Σχολείο:

Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας, αλλά με κλήρωση (άρθρο 18 παρ. 5 του Ν.4692/2020).Η κλήρωση θα αφορά μαθητές ευρύτερα από όλο τον νομό. Οι γονείς που τα παιδιά τους φοιτούν στο εν λόγω σχολείο (και δεν κληρώθηκαν) θα πρέπει να αναζητήσουν νέα σχολική μονάδα, καθώς χάνεται η εντοπιότητα. Επίσης, δεν διασφαλίζεται από πουθενά ούτε η παραμονή ΟΛΩΝ των μαθητών που ήδη φοιτούν στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ΧΑΝΟΥΝ την ΟΡΓΑΝΙΚΗ τους ΘΕΣΗ (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2020).
Αποδέχονται την ατομική αξιολόγηση τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Μετατρέπεται ο ρόλος του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σε αξιολογητή, αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).
Τα εργασιακά δικαιώματα, ακόμα και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, τίθεται υπό αμφισβήτηση, αφού το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να το τροποποιεί κατά το δοκούν (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).
Τέλος, για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του Δήμου, του Συλλόγου Γονέων, Συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβούλιου στήριξης του σχολείου (Άρθρο 22), απαλλάσσοντας το κράτος από την ευθύνη λειτουργίας αυτών των σχολείων.
Είναι υποκρισία το γεγονός ότι, την ίδια στιγμή που τα σχολεία της Κορινθίας στενάζουν από τις ελλείψεις και την υποχρηματοδότηση, η κυβέρνηση στο όνομα της «αριστείας», προσπαθεί να περάσει από την πίσω πόρτα μια σειρά αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων. Επίσης, σε κανένα σχολείο στη χώρα μας με την υπαγωγή του ως Πειραματικό δεν λύθηκε κανένα από τα χρόνια κτηριακά του ζητήματα, όπως κάποιοι διατείνονται. Πρόσφατο παράδειγμα, στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου με περιστατικό ηλεκτροπληξίας καθηγητή εν ώρα μαθήματος.

Η κατεύθυνση είναι ξεκάθαρη: Η επιλογή μαθητών με κλήρωση, η κατάργηση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση που περνάει «στα μουλωχτά», οι αρμοδιότητες που αναλαμβάνουν αναρμόδιοι φορείς εκτός της εκπαιδευτικής κοινότητας, η εξάρτηση των σχολείων από χορηγίες και δωρεές, είναι μόνο κάποια από τα σημεία τα οποία ενισχύουν τη διαφοροποίηση και κάνουν «λάστιχο» το διδακτικό πρόγραμμα.

Όλα τα σχολεία της περιοχής πρέπει να αναβαθμιστούν, να αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση και να καλυφθούν οι ανάγκες σε υποδομές και προσωπικό.

Ο στόχος του σχολείου είναι να αναβαθμιστεί η εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία. Να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, χωρίς η λαϊκή οικογένεια να βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Αγωνιζόμαστε για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν, σύγχρονο ενιαίο 12χρονο σχολείο!»

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *