Χρίστος Δήμας: Να παραταθεί το μέτρο της απόσυρσης οχημάτων
Την κυβερνητική ολιγωρία στο θέμα κατάθεσης τροπολογίας που να ρυθμίζει την παράταση της δυνατότητας απόσυρσης παλαιών οχημάτων, επισημαίνει ο βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας καταθέτοντας σχετική ερώτηση στον υπουργό οικονομικών.
Στο σχετικό κείμενο ο Χρίστος Δήμας κάνει λόγο για σοβαρές επιπτώσεις στην αγορά αυτοκινήτων, στους εργαζόμενους και στους επιχειρηματίες του κλάδου αλλά και στα έσοδα του κράτους εξαιτίας της καθυστέρησης παράτασης του μέτρου της απόσυρσης. Μάλιστα, σημειώνει ότι αρκετοί πολίτες που επιθυμούσαν να αξιοποιήσουν την ρύθμιση και απέσυραν οχήματα πριν το τέλος του έτους, σήμερα βρίσκονται εγκλωβισμένοι καθώς δεν μπορούν πρακτικά να κάνουν χρήση του δικαιώματος τους και να εξασφαλίσουν μειωμένη τιμή αγοράς για το νέο τους όχημα. Με την ερώτησή του, ο βουλευτής Κορινθίας καλεί τον αρμόδιο υπουργό να καταθέσει άμεσα σχετική τροπολογία καθώς και να αναφέρει το ακριβές χρονικό διάστημα παράτασης του μέτρου.
Συγκεκριμένα στην ερώτηση αναφέρεται:
Προς: Υπουργείο Οικονομικών
Θέμα: Επιπτώσεις της κυβερνητικής αδιαφορίας για την παράταση του μέτρου απόσυρσης των παλαιών οχημάτων
Παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις για την κατάθεση τροπολογίας που θα παρατείνει το επιτυχημένο μέτρο της απόσυρσης παλαιών οχημάτων τουλάχιστον κατά έξι μήνες, μέχρι σήμερα αυτό δεν έχει συμβεί. Το αποτέλεσμα είναι οι πωλήσεις οχημάτων να έχουν σχεδόν μηδενιστεί στερώντας αφενός προϋπολογισμένα έσοδα για το κράτος (ειδικό τέλος ταξινόμησης, ΦΠΑ, φόρος πολυτελείας, τέλη κυκλοφορίας, ΕΦΚ από δαπάνη στα καύσιμα) και δημιουργώντας αφετέρου αδιευκρίνιστο μέχρι στιγμής κενό στον κρατικό προϋπολογισμό. Σημειώνεται ότι το 2015 το κράτος εισέπραξε περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ από την εν λόγω ρύθμιση.
Την ίδια στιγμή, η αγορά αυτοκινήτου βαλτώνει με άμεσες επιπτώσεις στους επιχειρηματίες και στους εργαζομένους του κλάδου ενώ χιλιάδες πολίτες που θέλουν να απαλλαγούν από το παλιό τους όχημα, αποκτώντας ένα νέο δεν μπορούν. Παράλληλα, ιδιοκτήτες και επιχειρηματίες που βασίστηκαν στις διαβεβαιώσεις για παράταση του μέτρου, απέσυραν στο τέλος του 2015 το όχημά τους αποκτώντας το σχετικό έγγραφο που όμως σήμερα δεν μπορούν να αξιοποιήσουν για την αγορά νέου οχήματος. Στις επιπτώσεις θα πρέπει όμως να συνυπολογιστεί και ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος καθώς ιδιοκτήτες παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που επιθυμούν την απόσυρσή τους δεν μπορούν να την πραγματοποιήσουν.
Με βάση τα παραπάνω και καθώς η απόσυρση παλαιών οχημάτων δεν αποτελεί νέο μέτρο, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
– Για ποιον λόγο καθυστερεί η κατάθεση της σχετικής τροπολογίας που θα παρατείνει το επιτυχημένο κατά γενική ομολογία μέτρο απόσυρσης παλαιών οχημάτων;
– Πότε αναμένεται να καταθέσει η κυβέρνηση τη σχετική τροπολογία και τι θα προβλέπει αυτή;
– Ποιο τελικά, το χρονικό διάστημα παράτασης του μέτρου;
– Καθώς ήδη τον Ιανουάριο και τον μισό Φεβρουάριο διαφαίνεται κάθετη πτώση στις παραγγελίες νέων οχημάτων εξαιτίας μη εφαρμογής του μέτρου απόσυρσης, ποιες οι κοστολογημένες επιπτώσεις στον κρατικό προϋπολογισμό; Πώς θα καλυφθεί το κενό που δημιουργείται;