Αφού άλλαξε η τροχιά για να μπει για λίγο ανάποδα στο ανερχόμενο ρεύμα, ρυμουλκήθηκε στο Καραγάτσι προκειμένου να μετακινηθεί στον σταθμό.
Στη συνέχεια όμως ο 59χρονος σταθμάρχης δεν άλλαξε πάλι την τροχιά για να κινηθεί η ερχόμενη επιβατική στο ανοδικό ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, την άφησε όπως ήταν και αυτή μπήκε στο καθοδικό, δηλαδή το αντίθετο. Όπου λίγο μετά συγκρούστηκε με την εμπορική…
Ο σταθμάρχης αρχικά ισχυρίστηκε ότι ναι μεν έβαλε το κλειδί για να μεταβάλει την τροχιά της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αλλά αυτό φαίνεται να μη λειτούργησε. Φέρεται να είπε ότι κατάλαβε ότι δεν λειτούργησε, αλλά δεν έδωσε σημασία μετά και δεν έκανε τίποτα για να διορθώσει το λάθος του.
Πάντως, την εκδοχή του λάθους του, δηλαδή να μην αλλάξει ξανά την τροχιά της επιβατικής αμαξοστοιχίας, την παραδέχτηκε μπροστά σε συναδέλφους του.
Μιλώντας στο “T-Live” του Alpha, ο συνάδελφός του, που δούλευε στα Παλιοφάρσαλα και μετά πήγε στη Λάρισα, τόνισε ότι ο 59χρονος “δεν κατάλαβε στην αρχή τι λάθος έκανε. Τα έχασε, δεν μιλούσε καθόλου…”.
Όσο για τα πρώτα του λόγια, υποστήριξε πως “τον ρώτησα “τι έκανες;” και μου λέει: “Το έβαλα κανονικά το τρένο στη γραμμή του”. Μετά κατάλαβε το λάθος του. Δεν το είχε διώξει κανονικά, το είχε διώξει λάθος. Είναι καθαρά ανθρώπινο λάθος”.
Αυτός είναι ο πίνακας με τα κλειδιά
Η κάμερα της εκπομπής “T-live” του Alpha και βρέθηκε στο σημείο από όπου ξεκίνησε η φονική σύγκρουση των δύο τρένων.
Στο βίντεο φαίνεται ο πίνακας με τα κλειδιά που ρυθμίζουν την τροχιά των αμαξοστοιχιών: πώς έγινε το λάθος και η επιβατική αμαξοστοιχία μπήκε σε λάθος γραμμή, αυτήν της καθόδου, που την οδήγησε σε ευθεία πορεία σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση.
Το τρένο αντί να πάει ευθεία, πήγε στη διακλάδωση, καθώς η γραμμή ήταν από πριν γυρισμένη στη διακλάδωση…
Ακόμη, σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Οι κατηγορίες τις οποίες θα αντιμετωπίσει και για τις οποίες θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.
Επίσης, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Με εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης.
Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος (τι και ποιός έφταιξε).