Τα λάθη στη δουλειά που δεν κάνουν οι αληθινοί επαγγελματίες
Ποιες συνήθειες μπορούν να καταστρέψουν την επαγγελματική σου εικόνα και γιατί; Αν θέλεις.
1. Χρησιμοποιείς συχνά βρισιές
Αυτό πηγαίνει στην κορυφή της λίστας στα λάθη στη δουλειά. Και πάλι δεν είναι οι βρισιές το βασικό πρόβλημα (παρότι, ναι, το να βρίζεις στη δουλειά σου είναι πρόβλημα). Είναι η «χαλαρότητα». Αν κάποιος χρησιμοποιεί συνεχώς την ίδια βρισιά για να περιγράψει οποιοδήποτε αντικείμενο, αυτό κάνει τους άλλους να αναρωτιούνται αν δείχνει την αντίστοιχη έλλειψη φαντασίας και δημιουργικότητας σε οτιδήποτε κάνει.
2. Καθυστερείς
Το να είσαι στην ώρα σου, είτε καθημερινά στο γραφείο είτε σε ένα επαγγελματικό ραντεβού, είναι θέμα σεβασμού και επαγγελματισμού. Εάν κάποια φορά σου τύχει κάτι και θα πρέπει να αργήσεις σε μια συνάντηση, στείλε ένα μήνυμα ή ενημέρωσε τηλεφωνικά. Αυτό θα δείξει ότι είσαι επαγγελματίας και δίνεις σημασία στη συνέπεια.
3. Φλερτάρεις
Παρατηρούμε τους όμορφους και καλοβαλμένους εκπροσώπους του είδους μας γιατί εκεί μας οδηγεί η βιολογική μας προδιάθεση για αναπαραγωγή. Το να σχολιάζεις όμως τα οπίσθια ενός συναδέλφου ή του παιδιού που φέρνει τον καφέ και να φλερτάρεις με τους συναδέλφους σου σε ένα επαγγελματικό γεύμα, δεν δείχνει επαγγελματισμό.
4. Είσαι η Πολυάννα προσωποποιημένη
Αν είσαι πολύ νέα και δεν έχεις διαβάσει τα βιβλία με την ηρωίδα Πολυάννα και το παιχνίδι της χαράς, ο όρος «Πολυαννισμός» σημαίνει την υπερβολική και αβάσιμη αισιοδοξία. Όταν κάτι στη δουλειά δεν έχει πάει καθόλου καλά, αυτός που θα επιμένει πως τα πράγματα είναι μια χαρά, προφανώς ή δεν ξέρει τι του γίνεται ή δεν έχει αίσθηση της κοινής λογικής. Και αυτό σίγουρα δεν ωφελεί την επαγγελματική του εικόνα.
5. Δείχνεις επιπολαιότητα
Επιπόλαιος σημαίνει ότι κάποιος είναι ασταθής και ανεύθυνος. Λες συχνά ότι θα βρίσκεσαι σε ένα συγκεκριμένο μέρος ή πως θα ολοκληρώσεις ένα συγκεκριμένο καθήκον και δεν το κάνεις ποτέ; Τότε δίνεις την εικόνα της επιπολαιότητας και αυτό σίγουρα δεν σου κάνει καλό στη δουλειά σου.
6. Δείχνεις έλλειψη οργάνωσης
Ναι, είναι δύσκολο όταν λαμβάνεις εκατοντάδες emails τη μέρα να παρακολουθείς τα πάντα. Όμως οι πελάτες και οι συνεργάτες περιμένουν από σένα να απαντήσεις γρήγορα και να δείξεις ενδιαφέρον για το πρόβλημά τους. Για να γίνει αυτό πρέπει να είσαι οργανωμένη ενώ αν φαίνεσαι μέσα στον εργασιακό σου χώρο ότι δεν μπορείς να ελέγξεις την κατάσταση, θα αναρωτηθούν αν μπορείς να αντέξεις άλλες ευθύνες.
7. Δείχνεις έλλειψη ευφράδειας
Ο τρόπος που χειρίζεσαι το λόγο, τα πολλά «εμ», «χμμ», «και καλά», «ας πούμε», «λοιπόν», παίζουν θετικό ή αρνητικό ρόλο στην επαγγελματική σου εικόνα. Οι περιστροφές και ο πλατειασμός είναι συχνά κουραστικά σε ένα εργασιακό περιβάλλον όπου όλοι πρέπει να είναι σαφείς και συγκεκριμένοι για να προχωράει η δουλειά και οι συνεργασίες καλά.
8. Δείχνεις μυστικότητα
Φυσικά, όλοι έχουμε τη δική μας ζωή, αλλά δεν τη φέρνουμε στη δουλειά. Άλλο πράγμα όμως η διακριτικότητα και άλλο η μυστικότητα. Αν κρύβεις σημαντικές πληροφορίες από τους συναδέλφους ή το αφεντικό σου,αυτό δεν σε βοηθάει να χτίσεις καλύτερη εικόνα, αλλά πιθανότατα τους κάνει να αναρωτιούνται εάν μπορούν να σε εμπιστευτούν.
9. Δημιουργείς πολλές προσδοκίες
Το μυστικό της επιτυχίας είναι να κρατάς την ισορροπία ανάμεσα στην αυτοπεποίθηση και τις ρεαλιστικές προσδοκίες. Πριν δώσεις υποσχέσεις βεβαιώσου ότι μπορείς να τις τηρήσεις.
10. Κοροϊδεύεις και λες ψέματα
Ο λόγος που αυτά τα δύο μπαίνουν στη λίστα είναι προφανής! Όπως λέει ο λαός, «Αν με κοροϊδέψεις μια φορά, φταις εσύ. Αν με κοροϊδέψεις δύο, το φταίξιμο είναι δικό μου».