Τα γνωστά Λογότυπα έχουν κρυμμένα νοήματα, ανακαλύψτε τα! Θα εκπλαγείτε!
Οι επαγγελματίες σχεδιαστές λογοτύπων ξέρουν ότι ένα λογότυπο είναι πολλά περισσότερα από ένα κείμενο με μια εικόνα ή ένα σύμβολο πάνω του. Θέλουν κάτι μοναδικό και ξεχωριστό από όλα τα άλλα, που να μεταδίδει το πνεύμα και την ιδέα μιας επιχείρησης.
Από την μία μπορεί να θέλεις κάτι που να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο αλλά ένα άμεσο logo μπορεί να γίνει βαρετό και κουραστικό. Οι δημιουργικοί σχεδιαστές συνήθως αφήνουν κρυμμένα μηνύματα στο σχέδιο τους που μεταδίδουν κάτι περισσότερο.
Η παρακάτω λίστα περιέχει κάποια από τα πιο διάσημα λογότυπα με κάποιο κρυμμένο νόημα.
Amazon
Το βέλος από το A στο Z περνάει το μήνυμα ότι στο Amazon μπορείς να βρεις τα πάντα. Επιπλέον μοιάζει και σαν ένα χαμόγελο που κάνει την εταιρία να δείχνει πιο φιλική και προσιτή.
Sun Microsystems
Η εταιρία Sun αγοράστηκε από την Oracle το 2010 αλλά το λογότυπό της είναι από τα διάσημα και εκπληκτικά του χώρου. Βασίζεται στην παρατήρηση ότι το “u” και το “n” σχηματίζουν το “s” όταν είναι το ένα δίπλα στο άλλο σε κάθετη διάταξη. Έτσι το όνομα “sun” μπορεί να διαβαστεί από κάθε κατεύθυνση.
NBC
Στο λογότυπο βρίσκεται κρυμμένο ένα παγόνι να κοιτάει δεξιά αποτυπώνοντας το motto της εταιρίας να κοιτάει πάντα μπροστά.
Goodwill
Αντί να χρησιμοποιήσουν ένα κεφαλαίο G, οι σχεδιαστές ευφυώς χρησιμοποίησαν ένα μικρό “g” που εκτός από το πρώτο γράμμα του ονόματος της εταιρίας είναι και ένα χαμογελαστό πρόσωπο.
Tostitos
Εδώ το μήνυμα δεν είναι τόσο κρυφό. Τα γράμματα TIT παριστάνουν 2 ανθρώπους που απολαμβάνουν τα chips μαζί με ένα μπολ από σάλτσα.
Hartford Whalers
Το λογότυπο συνδυάζει 3 στοιχεία ταυτόχρονα. Την ουρά μιας φάλαινας και τα αρχικά της Hartford Whalers “H” και “W’.
Sony Vaio
Η Sony Vaio είναι μια πολύ γνωστή εταιρία για laptop και το λογότυπο της περιέχει κάποια κρυφά μηνύματα. Τα γράμματα “V” και “A” σχηματίζουν το αναλογικό σχήμα, ενώ το “I” και το “O” αντιπροσωπεύουν τα ψηφία 1 και 0.
Toyota
Οι τρεις ελλειπτικοί κύκλοι, συμβολίζουν τρεις καρδιές. Την καρδιά του πελάτη, την καρδιά του προϊόντος και την καρδιά της προόδου της τεχνολογίας.
McDonald’s
Κι όμως το γνωστό “M” από την αλυσίδα, έχει διαφορετικό μήνυμα. Στη δεκαετία του ’60, η εταιρεία ζήτησε να αλλάξει το logo, όμως ο σχεδιαστής και ψυχολόγος Louis Cheskinεπέμεινε να αφήσουν τις χρυσές αψίδες. Σύμφωνα με το BBC, έλεγε πως οι πελάτες θα αναγνωρίζουν υποσυνείδητα το λογότυπο ως “συμβολισμό για στήθη και θηλασμό”. Αλήθεια ή όχι, παραμένει από τα πιο αναγνωρίσιμα.
Mobil
Το νόημα στο συγκεκριμένο λογότυπο είναι τα χρώματα. Το κόκκινο που βρίσκεται κεντρικά αντιπροσωπεύει τη δύναμη, ενώ το μπλε την ασφάλεια και την αξιοπιστία.
Apple
Το μηλαράκι της εταιρείας, συμβολίζει τον απαγορευμένο καρπό στον Κήπο της Εδέμ, που γεύτηκαν Αδάμ και Εύα.
Mercedes-Benz
Ο Γερμανικός κολοσσός, έχει ένα ιδιαίτερα ισχυρό λογότυπο. Τα τρία αστέρια αντιπροσωπεύουν την κυριαρχία της εταιρείας σε ποιότητα και στυλ σε αέρα, θάλασσα και γη.
6) Adidas
Το λογότυπο φαίνεται σαν βουνό, και δείχνει τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσουν οι άνθρωποι! Αρχικά ήταν απλά τρεις γραμμές και δεν εξέφραζαν τίποτα. Τώρα με την κλίση όμως δείχνουν σαν πλαγιά!
Audi
Τι να είναι άραγε αυτοί οι 4 κύκλοι; Πρόκειται για τις 4 εταιρείες που συγχωνεύτηκαν για να σχηματίσουν την Auto Union AG, στις 29 Ιουνίου 1932. Μιλάμε για τις, DKW, Horch, Wanderer και Audi.
Unilever
Η Unilever παράγει στην κυριολεξία χιλιάδες προϊόντα για αυτό και το γράμμα U είναι γεμάτο με σύμβολα που αντιπροσωπεύουν αυτά τα προϊόντα και το τι αυτά σημαίνουν στους πελάτες.
Egg n Spoon
Σε αυτό το λογότυπο ο αρνητικός χώρος δείχνει ένα αυγό και ένα κουτάλι που συνιστούν το όνομα της εταιρίας.
London Orchestra
Αυτό μπορεί να δείχνει αρχικά απλό αλλά αν το παρατηρήσει κάποιος προσεκτικά θα δει τον μαέστρο σε αυτό.
Fed Ex
Ένα αρκετά διάσημο λογότυπο . Ο κενός χώρος ανάμεσα στο “E” και το “x” δημιουργεί ένα βέλος δηλώνοντας ταχύτητα και ακρίβεια.
Formula 1
Αρχικά μπορεί να μην έχει πολύ νόημα αλλά αν το παρατηρήσει κάποιος προσεκτικά θα δει το ’1′ στον αρνητικό χώρο ανάμεσα στο F και τις γραμμές.
LG
Μπορείς να εντοπίσεις καμία ομοιότητα με τον pacman; Γύρισε το λίγο, μετακίνησε την μύτη προς τα πάνω και θα την δεις!
City Direct
Αυτό είναι λιγάκι πιο δύσκολο να το παρατηρήσει κάποιος. Αν κοιτάξεις στο μαύρο χώρο του λογότυπο θα δεις ότι το αεροπλάνο είναι περικυκλομένο από τα αρχικά της εταιρίας “C” και “D’.
Piano Forest
Ένα κομψό σχέδιο που κάνει τα πλήκτρα του πιάνου να μοιάζουν με δέντρα.
Northwest Airlines
Το λογότυπο της εταιρίας έχει ένα “N” και ένα “W” φτιαγμενα από την ίδια εικόνα. Αλλά αν παρατηρήσεις προσεκτικά θα βρεις μια πυξίδα που δείχνει βορειοδυτικά.
Mosleep
Όπως υπαινίσσεται και το όνομα, η Mosleep είναι οργάνωση από γιατρούς που αντιμετωπίζουν τις διαταραχές ύπνου. Το λογότυπο της εταιρίας είναι το αρχικό “M” σχεδιασμένο έτσι ώστε να θυμίζει κρεβάτι.
Eighty 20
Σε αυτό το λογότυπο τα τετράγωνα είναι η δυαδική αναπαράσταση του ονόματος, με τα μπλε τετράγωνα να αντιπροσωπεύουν το ’1′ και τα γκρι το ’0′. Αυτό την δημιουργεί την σειρά 1010000 για την πάνω γραμμή σχηματίζοντας τον αριθμό 80 σε δυαδική μορφή και την σειρά 0010100 για τον αριθμό 20.
Coca Cola
Παρατηρήστε τα “o.” Βλέπετε κάτι; Αν όχι μην ανησυχείτε…Πρόκειται για τη Δανέζικη σημαία. Αν και δεν ήταν αυτή η αρχική πρόθεση, παρατήρησαν πως μοιάζει με τη σημαία της πιο ευτυχισμένης χώρας στον κόσμο! Μόλις όμως το αντιλήφθηκαν, τοποθέτησαν ένα τεράστιο στάντ στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Δανίας!
elefont
Το λευκό σημείο μέσα στο e σχηματίζει μια προβοσκίδα, η οποία ταιριάζει απόλυτα με το brand name της.
Spartan Golf Club
Επίσης πολύ περιεκτικό λογότυπο, καθώς υπάρχει το πρόσωπο και η περικεφαλαία του Σπαρτιάτη αλλά στο πρόσωπο του μπορείς να διακρίνεις και έναν αθλητή του golf.
Τέλος σας αφήνουμε με ένα υπέροχο λογότυπο σχεδιασμένο για μια εκδήλωση της IBM