Σουπερμάρκετ καταργεί τις συσκευασίες για οικολογικούς λόγους !
Το πλαστικό αντικαθίσταται με βαμβακερές τσάντες και σημεία ανεφοδιασμού σε συσκευασίες πολλαπλών χρήσεων.
Μια μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ, η Waitrose, με σχεδόν 350 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα, αποφάσισε δοκιμαστικά για έντεκα εβδομάδες, σε ένα κατάστημά της στην Οξφόρδη, να καταργήσει τις πλαστικές συσκευασίες μίας χρήσης. Στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος, μεταξύ άλλων, οι πελάτες ανεφοδιάζονται στεγνά τρόφιμα -από φακές μέχρι κινόα- μέσα από ντισπένσερ που έχουν τοποθετηθεί στο κατάστημα, η πλαστική μεμβράνη στις γλάστρες και τις ανθοδέσμες έχει αντικατασταθεί από 100% ανακυκλωμένο χαρτί, ενώ τα φρούτα και τα λαχανικά μπαίνουν σε βαμβακερές τσάντες, σε σακούλες που μπορούν να κομποστοποιηθούν ή, τα πιο ευάλωτα, σε χάρτινες κούτες. Ακόμα και τα ποτά πωλούνται σε επαναχρησιμοποιούμενα μπουκάλια.
«Επιδιώκουμε να εξετάσουμε πόσο προετοιμασμένοι είναι οι πελάτες μας να κάνουν τα ψώνια τους με έναν εντελώς νέο τρόπο» σχολίασε εκπρόσωπος των καταστημάτων σε ρεπορτάζ της Guardian. Ο λόγος που η Waitrose επέλεξε την Οξφόρδη για να ξεκινήσει το πείραμα είναι, σύμφωνα με τον Rachel Edmonds, στέλεχος της εταιρείας, γιατί «πρόκειται για ένα μεγάλο κατάστημα με έντονη κίνηση, όπου ο κόσμος ψωνίζει με όλους τους πιθανούς τρόπους – για παράδειγμα μπορεί να κάνει όλα τα ψώνια της εβδομάδας σε μια μέρα ή να αγοράζει λίγα υλικά για το βραδινό γεύμα».
Οι πελάτες καλούνται να μοιραστούν την άποψή τους στην ιστοσελίδα της αλυσίδας, καθώς και στα social media της Waitrose και τα συμπεράσματα που θα προκύψουν από το πείραμα θα καθορίσουν τις επιτυχημένες ιδέες που θα εφαρμοστούν και σε άλλα καταστήματα.
Πώς αντιδρούν λοιπόν οι ίδιοι οι πελάτες στο πιλοτικό πρόγραμμα; Με διαφορετικό τρόπο ο καθένας, σύμφωνα με την Guardian. Ένας από αυτούς, ο Pam Matthew, σχολίασε, ενδεικτικά: «Μου αρέσει η ιδέα του ξαναγεμίσματος των συσκευασιών, αλλά είμαι λίγο μπερδεμένος και μου φαίνεται χρονοβόρα. Μέχρι να τη συνηθίσω θα μου παίρνει περισσότερο χρόνο να κάνω τα ψώνια μου». Μια άλλη άποψη, της Claudia Reed από την Πολωνία, ήταν απόλυτα θετική: «Όλα είναι πολύ εύκολα στη χρήση. Είναι πιο πράσινα και πιο φτηνά».
Με ενθουσιασμό, φυσικά, υποδέχτηκαν την πρωτοβουλία εκπρόσωποι περιβαλλοντικών οργανώσεων, όπως ο Daniel Webb της ομάδας Everyday Plastic: «Η μείωση των συσκευασιών μέσα από πρωτοβουλίες ανεφοδιασμού σε μεγάλα σουπερμάρκετ συνιστά ένα τεράστιο βήμα προς τη μείωση των πλαστικών που καταλήγουν στα σκουπίδια. Ας ευχηθούμε να ακολουθήσουν και άλλα σουπερμάρκετ».