ΠΡΟΣΟΧΗ! Σάλος με την απάτη μέσω sms – Πως να προστατευτείτε
Πάρτι χιλιάδων ευρώ με θύματα ανυποψίαστους χρήστες κινητής τηλεφωνίας!
Εταιρίες με φαινομενική νομιμότητα, κάνοντας χρήση διατάξεων αμφίβολης και αναποτελεσματικής προστασίας του πολίτη, εμφανίζουν ως “αυτόβουλους συνδρομητές” ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΟΥΣ συνανθρώπους μας, που υποτίθεται ότι έχουν συναινέσει για τη λήψη SMS με ενημερωτικό, ψυχαγωγικό ή άλλο χαρακτήρα, χρεώνοντάς τους με μεγάλα ποσά στους λογαριασμούς του κινητού τους!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του κου Μιχάλη Κρανίδη που όπως καταγγέλλει στο BriefingNews έπεσε πρόσφατα θύμα μια τέτοιας εταιρίας με την επωνυμία DIMOCO EUROPE. Για καλή του τύχη, ο κος Κρανίδης έχει βαθιά γνώση στους υπολογιστές και κατάφερε να ξεσκεπάσει τους υπαίτιους της απάτης καταγγέλλοντας τις παράνομες πρακτικές τους και βοηθώντας αρκετούς συνανθρώπους μας να ακολουθήσουν τα σωστά βήματα προκειμένου να βγουν από τα δίχτυα των παράνομων και καταχρηστικών χρεώσεων που φθάνουν μέχρι και τα 20 Ευρώ ανά λογαριασμό ( σε ορισμένες περιπτώσεις παραπάνω ) !
Ο κος Κρανίδης καταγγέλλει χαρακτηριστικά:
” Την Παρασκευή 09/06/2017 ημέρα που είδα τον τελευταίο λογαριασμό μου που εκδόθηκε στις 06/06/2017, διαπίστωσα μια απαράδεκτη χρέωση. Απευθυνόμενος στο τμήμα εξυπηρέτησης της Wind μου είπαν ότι η χρέωση αφορά σε “υπηρεσίες τρίτων”. Κοιτώντας λοιπόν το 4G router μου μεσώ Web browser ( ποτέ δεν ελέγχω τα SMS σε αυτή μου τη σύνδεση διότι ΔΕΝ την χρησιμοποιώ για οτιδήποτε άλλο εκτός από mobile internet ) διαπίστωσα ότι είχα λάβει από την εταιρία σας τα πιο κάτω SMS: ( ενδεικτικά )
From: 54009 2017-05-29 21:35:25
AΠIΘANA ΠAIXNIΔIA ΓIA MEΓAΛA ΠAIΔIA! MONO AΠO THN ENTERTIX! KAΛH ΣAΣ ΔIAΣKEΔAΣH! WWW.GR.ENTERTIX.MOBI
Όπως είναι προφανές σε αυτά τα SMS δεν αναφέρεται ο τρόπος που έγινε αυτή η υποτιθέμενη ενεργοποίηση της υπηρεσίας, αλλά ούτε και υπάρχει κάτι το χρήσιμο στα SMS αυτά. ( Υπάρχει όμως στο λογαριασμό μου χρέωση για “Χρήση Εκτός Παγίου από 06/05 έως 05/06 10,08€” πλέον του ΦΠΑ )
Στις 12/06/2017 μίλησα με το τμήμα της εταιρείας DIMOCO EUROPE, απ’ όπου προερχόταν το μήνυμα, που απαντάει στο τηλέφωνο 2103009942, μίλησα με την κα Αποστόλου (κατά δήλωση της το επίθετο) την οποία ενημέρωσα για την παράνομη και καταχρηστική χρέωση στη σύνδεσή μου για την
υπηρεσία ENTERTIX που ουδέποτε και με κανένα τρόπο δεν ενεργοποίησα.
Μου ζήτησε να κάνω απενεργοποίηση της υπηρεσίας αυτής και της απάντησα ότι ΔΕΝ δέχομαι να κάνω καμία απενεργοποίηση
υπηρεσίας που δεν ενεργοποίησα ποτέ. Της ζήτησα την απόδειξη της συναίνεσής μου στην υπηρεσία αυτή και μου αρνήθηκε λέγοντας ότι μπορώ αν θέλω να κάνω μόνο απενεργοποίηση της υπηρεσίας αυτής…
Τότε της ζήτησα να με συνδέσει με τον προϊστάμενό της και μου απάντησε ότι δεν γίνεται αλλά μπορώ να αφήσω τον αριθμό του κινητού μου και θα με καλέσει εκείνος σε 2-3 εργάσιμες ημέρες. Αρνήθηκα να περιμένω χωρίς κανένα λόγο το παράλογο διάστημα αυτό διότι είναι εντελώς παράλογη η αναμονή αυτή με το δεδομένο της παράνομης και καταχρηστικής χρέωσης που έκανε η αναφερόμενη εταιρία σε εμένα.
Στη συνέχεια προχώρησα σε έγγραφη καταγγελία στην ΕΕΤΤ με κοινοποίηση στο Ινστιτούτο Καταναλωτή.”
Πώς θα προστατευτείτε:
Ο κος Κρανίδης συμβουλεύει τους συνδρομητές όλων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, οποιασδήποτε μορφής (συμβολαίου, καρτοκινητή κλπ ), προσωπική ή επαγγελματική να ψάξουν τους λογαριασμούς των 3-4 τελευταίων μηνών, για περίεργες χρεώσεις από πενταψήφιους αριθμούς, (ενδεικτικά: 54009, 54578, 54444 κλπ).
Όταν διαπιστωθεί τέτοια χρέωση, πρέπει να γίνει μήνυση σε αστυνομικό τμήμα (χωρίς κόστος, 10 λεπτά διαρκεί περίπου) και ταυτόχρονη καταγγελία στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων στη διεύθυνση (http://www.apps.eett.gr/complaints/Complaint.seam;jsessionid=57361341364C3FB2B0631AFBA130442A)
Σε περίπτωση που το πρόβλημα δεν επιλυθεί, μπορείτε να υποβάλετε εγγράφως παράπονο/καταγγελία στην εταιρία παροχής ΥΠΠ, στην εταιρία τηλεφωνίας που χορήγησε τον αριθμό ΥΠΠ ή στην εταιρία τηλεφωνίας στην οποία είστε συνδρομητής.
Η εταιρία οφείλει να εξετάσει την καταγγελία και να απαντήσει εγγράφως, εντός αποκλειστικής προθεσμίας 20 ημερών.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση της νομοθεσίας, η εταιρία οφείλει να μη χρεώσει τις σχετικές κλήσεις ή, σε περίπτωση χρέωσης, να επιστρέψει τα αντίστοιχα ποσά.
Για την αμφισβήτηση χρεώσεων μπορείτε επίσης να απευθυνθείτε στο Συνήγορο του Καταναλωτή αλλά να καταγγείλετε την παραβίαση των δικαιωμάτων σας με χρήση ηλεκτρονικών μέσων: στην Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος δεν διεκπεραιώνει τέτοιου είδους καταγγελίες πολιτών αλλά μέσω της μηνυτήριας αναφοράς του πολίτη.
Για την ευκολότερη ενημέρωση σας, δίνονται οι πιο κάτω δεσμοί ( links ):
Συνήγορος του Καταναλωτή: http://www.synigoroskatanaloti.gr/index.html
Αναρτήσεις Μιχάλη Κρανίδη, με πολλές σχετικές πληροφορίες στο FaceBook:
1η: https://web.facebook.com/mikekgr/posts/10211833254963247
2η: https://web.facebook.com/mikekgr/posts/10211852393881708
Υπάρχει και κατάλληλο group στο FaceBook αλλά είναι secret group και λειτουργεί με προσκλήσεις μελών, στείλτε μήνυμα στον Μιχάλη Κρανίδη για να σας εντάξει στο group
3/1/2019 έλαβα αντίστοιχο μήνυμα χρέωσης. Ακόμα συνεχίζουν
Συνεχίζουν να κλέβουν τους λογαριασμούς. Κάνω απενεργοποίηση και σε μερικές ώρες μου περνούν και άλλο ποσο. Ποιος θα τους σταματήσει τελικά;!;
Πέρα από το ότι είναι απάτη, ο μόνος τρόπος είναι να στείλεις SMS με το STOP στον αριθμό που σου το στέλνει. Μετά ζητάς από την εταιρεία να σου επιστρέψει το ποσό και να κάνει φραγή από τέτοια μηνύματα. Εγώ το έκανα πρόσφατα και η εταιρεία το δέχτηκε (ζήτησα πρώτα αναλυτική κατάσταση κινήσεων από τον αριθμό κινητού που πήρε το μήνυμα). Θα το συνεχίσω όσο μπορέσω για να μάθω πώς η dimoko και η shoserve.com βρήκαν το κινητό μου.