16/04/2024

Έτσι διαμορφώνεται η διαφήμιση στα χρόνια της κρίσης

0

Έναν άνισο αγώνα με την κρίση δίνει τα τελευταία 8 χρόνια η αγορά της Διαφήμισης που συνιστά το πρώτο «εύκολο» θύμα της ύφεσης. H δραματική πτώση της διαφημιστικής δαπάνης  στην Ελλάδα  αποτελεί το φυσικό επακόλουθο και τη σχεδόν αυτόματη παράπλευρη απώλεια από τη συρρίκνωση της κατανάλωσης.

Με δεδομένη την αύξηση της άμεσης και έμμεσης φορολογίας, την εκτόξευση της ανεργίας και τη μείωση του πραγματικού εισοδήματος, η διαφήμιση πλέον έχει μικρότερο μερίδιο φωνής σε όλα τα ΜΜΕ. Όχι όμως και στα online media. Στο digital συγκεντρώνονται πλέον τα πιο δυναμικά καταναλωτικά κοινά. Η διεθνής “επέλαση” του Διαδικτύου, σηκώνει και την Ελλάδα, αν και έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει στο διαφημιστικό τερέν του internet.

Η συνολική πτώση της δαπάνης στα Μέσα ενημέρωσης από το 2008 αγγίζει έως και το 70% ενώ η μικρή, ανεπαίσθητη αύξηση, τόσο το 2016 όσο και το α’ τρίμηνο του 2017, γεννά συγκρατημένη αισιοδοξία στην αγορά.

Μάλιστα ερμηνεύεται συνοπτικά από τους εξής παράγοντες:

α. Τη δυναμική της διαφημιστικής δαπάνης στο internet (+12,7 % το 2016),

β. Την κατάργηση του αγγελιοσήμου και την επένδυση μέρους του στα Μέσα 

γ. Τη διόγκωση και άνθηση της αγοράς της ενέργειας ή άλλων νέων κλάδων

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *