Μικρά μυστικά για “ανώδυνη” ηλιοθεραπεία

Η ηλιοθεραπεία και η απόκτηση μπρούτζινου χρώματος αποτελεί για πολύ κόσμο το must του καλοκαιριού. Προκειμένου όμως να αποκτήσουμε το επιθυμητό χρώμα, δεν πρέπει να βάζουμε σε κίνδυνο την υγεία μας, τονίζουν οι γιατροί καθώς η έκθεση στον ήλιο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όχι μόνο στο δέρμα, αλλά και στα μάτια. Ηφροντίδα του δέρματος θα πρέπει να ξεκινάει από την πρώτη κιόλας μέρα των διακοπών. Η ηλιοθεραπεία και τα παιχνίδια στην αμμουδιά θα πρέπει τις πρώτες μέρες να έχουν μικρή διάρκεια. Το δέρμα δεν μπορεί να προσαρμοστεί αμέσως στις υπεριώδεις ακτίνες και αν μείνει από την αρχή πολλή ώρα εκτεθειμένο στον ήλιο, τότε αντιδράει εμφανίζοντας από κοκκίνισμα μέχρι οδυνηρά εγκαύματα.

Προτού φτάσετε λοιπόν στην αμμουδιά, απλώστε μια αντηλιακή κρέμα με υψηλό δείκτη προστασίας στο σώμα και το πρόσωπο (ο ήλιος συμβάλλει στη γήρανση της επιδερμίδας και δημιουργεί ρυτίδες) και επαναλάβετε πάλι προτού μπείτε στη θάλασσα. Παραμείνετε για λίγο στον ήλιο και προφυλαχτείτε στη συνέχεια σε ένα σκιερό μέρος, επιλέγοντας να φορέσετε ανοιχτόχρωμο μπλουζάκι και καπέλο. Ο Ιούνιος είναι ο μήνας που ο ήλιος καίει περισσότερο και κάνει αντανάκλαση πάνω στο νερό και την άμμο. Γι’ αυτό ιδιαίτερα τα παιδιά δεν πρέπει να βρίσκονται στην παραλία μετά τις 11.00 το πρωί και πριν από τις 5.00 το απόγευμα. Τα άτομα επίσης που έχουν πολύ λευκό δέρμα και ανοιχτόχρωμα μάτια θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά. Οι γιατροί επισημαίνουν ακόμη ότι δεν θα πρέπει ποτέ να εφησυχάζουμε καθώς τα εγκαύματα από τον ήλιο μπορεί να εξαφανίζονται μερικές μέρες μετά με τις κατάλληλες αλοιφές, αν όμως έχουν προκληθεί βλάβες βαθιά στο δέρμα τότε υπάρχει κίνδυνος να εμφανιστούν προβλήματα ακόμη και μετά από πολλά χρόνια.

Οκτώ «πρέπει» για τα μάτια

Οι οφθαλμίατροι προειδοποιούν ότι ο ήλιος, το νερό και ο αέρας μπορεί να βλάψουν τα μάτια και δίνουν συμβουλές για την προστασία τους:

1. Προσοχή στην αντηλιά: Υπάρχει κίνδυνος φλεγμονής του επιπεφυκότος και του κερατοειδούς χιτώνα. Τα συμπτώματα είναι πόνος, κοκκίνισμα των ματιών και η αίσθηση ότι στα μάτια υπάρχει άμμος.

2. Μην εστιάζετε το βλέμμα σας στον ήλιο: Υπάρχει κίνδυνος να υποστείτε από τις ακτίνες του ήλιου τραυματισμό της ώχρας κηλίδας, μια βλάβη που δεν θεραπεύεται και δημιουργεί ουλή στον αμφιβληστροειδή χιτώνα.

3. Απαραίτητα τα γυαλιά ηλίου: Οι φακοί τους πρέπει να είναι σκουρόχρωμοι και να αγοράζονται από εγκεκριμένα καταστήματα οπτικών. Αν αισθανθείτε κάψιμο στα μάτια ή εμφανιστούν σκούρες κηλίδες στο λευκό μέρος του βολβού, θα πρέπει να επισκεφτείτε οφθαλμίατρο.

4. Και η διατροφή παίζει το ρόλο της:
Καταναλώνετε το καλοκαίρι πολλά φρούτα και λαχανικά, αλλά και ψάρια, για να διατηρήσετε σε καλή κατάσταση τα μάτια σας.

5. Πίνετε πολύ νερό: Οπως το δέρμα αφυδατώνεται στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού, έτσι και το υαλώδες σώμα των ματιών κινδυνεύει να στεγνώσει.

6. Αποφεύγετε τους φακούς επαφής: Μην ξεχαστείτε και αποκοιμηθείτε κάτω από την ομπρέλα φορώντας φακούς επαφής. Καλύτερα να τους βγάζετε όταν κολυμπάτε και όταν κάνετε ηλιοθεραπεία.

7. Προσοχή στα μάτια των παιδιών: Με γυαλιά ηλίου ή χωρίς, όλα τα μικρά παιδιά πρέπει να φοράνε καπέλο που να μπορεί να σκιάζει μέχρι και την περιοχή του στόματος.

8. Προσοχή μετά από εγχείριση στα μάτια: Οσοι έχουν κάνει επέμβαση καταρράκτη ή αντικατάσταση του φυσιολογικού φακού, θα πρέπει να φοράνε και γυαλιά ηλίου, παρά το γεγονός ότι και οι ενδοφακοί παρέχουν προστασία από τις υπεριώδεις ακτίνες.

Τροφές που προστατεύουν

Σημαντική και η συμμετοχή ορισμένων τροφών στην προστασία του δέρματος από τον ήλιο, λόγω της περιεκτικότητάς τους σε ορισμένες βιταμίνες:

Βιταμίνη Α: Διατηρεί το δέρμα ελαστικό, βοηθάει την ανάπτυξη των ιστών και εμποδίζει τη δημιουργία ρυτίδων. Θα τη βρείτε στα αβγά, στο γάλα, στο συκώτι, στο μπρόκολο, στο σπανάκι και τα βερίκοκα.

Βιταμίνη Β:
Διατηρεί υγιή τα χείλη, τα νύχια και τα μαλλιά. Θα τη βρείτε στα δημητριακά, στα ζυμαρικά, στη μαγιά της μπίρας, στα μανιτάρια, στο προσούτο, στα μαλάκια και τα πράσινα λαχανικά.

Βιταμίνη C:
Διεγείρει το κολλαγόνο και αποτρέπει τις κηλίδες στο δέρμα. Θα τη βρείτε στα εσπεριδοειδή, στα ακτινίδια, στις φράουλες, στα πεπόνια, στις πιπεριές και τα λαχανικά με πράσινα φύλλα.

Βιταμίνη Ε:
Είναι άριστο αντιοξειδωτικό, καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που ευθύνονται για τη γήρανση του δέρματος. Θα τη βρείτε στα σπορέλαια, στο ψωμί ολικής άλεσης, στις φύτρες του σιταριού και το συκώτι.

Βιταμίνη F:
Διατηρεί το δέρμα απαλό και ενυδατωμένο. Θα τη βρείτε στα λιπαρά οξέα, ιδιαίτερα στα αράπικα φιστίκια.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published.