Πρώτο κουδούνι με 40 νέα σχολεία για πάνω από 5.000 μαθητές

0
Με 40 νέες σχολικές μονάδες η πρεμιέρα της νέας σχολικής χρονιάς και 15.371 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στη θέση τους.

Πρώτο σχολικό κουδούνι με τον καθιερωμένο αγιασμό σήμερα στις 09.00 σε όλα τα σχολεία της χώρας, για 573.744 μαθητές του Δημοτικού, 293.000 του Γυμνασίου, 210.000 Λυκείου, αλλά και σχεδόν 150.000 δασκάλους και καθηγητές να βρίσκονται στην «έδρα» τους για το «ταξίδι» της νέας σχολικής χρονιάς.

Στην πρεμιέρα μάλιστα του σχολικού έτους, 15.371 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκονται στον τόπο διορισμού τους ήδη από την περασμένη εβδομάδα, αναδιαμορφώνοντας ριζικά τον εκπαιδευτικό χάρτη, αλλά και κλείνοντας με θετικό πρόσημο το χρόνιο αίτημα των σχολικών «κενών». Πρόκειται άλλωστε για αριθμό – ρεκόρ, καθώς πέρυσι μόλις 8.271 προσλήψεις κάλυψαν τα «κενά» σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ενώ ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τη χρονιά 2011-2012 μόλις 3.621 εκπαιδευτικοί κάλυψαν τις κατά τόπους εκπαιδευτικές ανάγκες. Ωστόσο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, σε 4.000 υπολογίζονται τα σχολικά που δεν έχουν καλυφθεί, με το υπουργείο ωστόσο, να φαίνεται καθησυχαστικό ως προς την πλήρωση των θέσεων, προκειμένου κανένας μαθητής να μην στερηθεί ούτε μία διδακτική ώρα.

Στην ατζέντα των υπουργικών προτεραιοτήτων, η Ειδική Αγωγή όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες, αλλά και τα Ολοήμερα Δημοτικά. Σήμερα προσλαμβάνονται στην Ειδική Αγωγή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 8.104 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, ενώ σε πλήρη εφαρμογή τίθεται και ο θεσμός των Ολοήμερων, με πάνω από 800 σχολεία να πραγματοποιούν σήμερα το «ντεμπούτο» λειτουργίας. «Όμως δεν εφησυχάζουμε. Συνεχίζουμε με εντατικούς ρυθμούς να εργαζόμαστε ώστε να αντιμετωπιστεί κάθε πρόβλημα που μπορεί να παρουσιαστεί. Κυρίως, όμως, συνεχίζουμε την προσπάθεια, μέσα στα στενά δημοσιονομικά πλαίσια, να πείσουμε για μόνιμους διορισμούς παντού, με προτεραιότητα στην Ειδική Αγωγή. Καλή νέα σχολική χρονιά στους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν από σήμερα υπηρεσία. Τους εμπιστευόμαστε, όπως εμπιστευόμαστε κάθε δάσκαλο και καθηγητή που ασκεί με σεβασμό το λειτούργημά του», σημείωσε άλλωστε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σε μήνυμά του προς την εκπαιδευτική κοινότητα.

Την ίδια στιγμή, η νέα σχολική χρονιά εγκαινιάζεται με 40 νέες σχολικές μονάδες, οι οποίες θα καλύψουν τις ανάγκες άνω των 5.000 μαθητών και χρόνια αιτήματα των τοπικών κοινωνιών. Συγκεκριμένα, 20 Νηπιαγωγεία, 6 Δημοτικά Σχολεία, 9 Γυμνάσια, 5 Λύκεια και 1 Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Επαγγελματικό Σχολείο που απευθύνεται σε ΑΜΕΑ) προστίθενται φέτος στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων, υλοποιήθηκε με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους αξίας άνω των 25 εκατ. ευρώ. Μέσα στο επόμενο διάστημα, η ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. προγραμματίζει την παράδοση επιπλέον 23 έργων εκπαίδευσης, τα οποία περιλαμβάνουν 30 σχολικές μονάδες, αξίας άνω των 56 εκατ. ευρώ, τα οποία βρίσκονται στο τελικό στάδιο κατασκευής. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη έξι διαγωνισμοί, αξίας άνω των 21 εκατ. ευρώ, οι οποίοι αφορούν σε νέες κατασκευές και εκτεταμένες αναβαθμίσεις 31 σχολικών μονάδων, ενώ μελετώνται πάνω από 50 ώριμα έργα εκπαίδευσης.

Εξάλλου, πολύ σημαντικό είναι ότι από τον περασμένο Μάρτιο, ξεκίνησαν και πάλι από τις υπηρεσίες της ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε., οι προσεισμικοί έλεγχοι των σχολικών μονάδων της χώρας, οι οποίοι είχαν «παγώσει» από το 2011. Μέχρι στιγμής, έχουν ελεγχθεί 145 σχολικές μονάδες, εκ των οποίων 60 βρίσκονται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, 35 στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και 50 στην Περιφέρεια Αττικής. Μάλιστα, στα σχολεία της Αττικής, παράλληλα με τους προσεισμικούς ελέγχους, οι υπηρεσίες της ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. προχώρησαν, για πρώτη φορά, σε καταγραφή του ενεργειακού αποτυπώματος των σχολικών κτιρίων, προκειμένου να προχωρήσει σε επόμενο στάδιο η ενεργειακή αναβάθμιση τους.

«Το σχολείο ανοίγει σήμερα τις πόρτες του και σας καλωσορίζει με τους καλύτερους δυνατούς οιωνούς για μια ομαλή και δημιουργική χρονιά. Οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους, τα βιβλία στα θρανία. Για δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά επιστροφή στην κανονικότητα. Παράλληλα το σχολικό πρόγραμμα έχει ανανεωθεί, με έμφαση στις ανάγκες της Προσχολικής Αγωγής, με νέα γνωστικά αντικείμενα καθώς και επέκταση του Ολοήμερου Προγράμματος στα Ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, με εξορθολογισμένη διδακτέα ύλη, που απαλλάσσει από το υπερβολικό άγχος τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές και τις μαθήτριες, αφήνοντας περιθώριο για εμβάθυνση και ουσιαστική γνώση, προσφέροντας χρόνο για ανακαλυπτική μάθηση, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη, με ενδιαφέρουσες δράσεις όπως η θεματική εβδομάδα και οι δημιουργικές εργασίες, που κάνουν το σχολείο πιο ελκυστικό και αποτελεσματικό, με λιγότερες εξετάσεις στη δευτεροβάθμια, που προσφέρουν περισσότερο χρόνο για μάθημα, με την συνολική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με ενισχυμένη την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», σχολίασε επίσης ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου.

Σημειώνεται μάλιστα ότι όπως επιτάσσει το πρωτόκολλο της παράδοσης, η πολιτική ηγεσία και η αξιωματική αντιπολίτευση, θα βρεθούν σε σχολεία για τον καθιερωμένο αγιασμό. Ο υπουργός Παιδείας θα επισκεφτεί το δημοτικό σχολείο Πέρδικας στην Αίγινα, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος θα παραστεί στον αγιασμό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίων Αναργύρων, ενώ ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης θα παραστεί στον αγιασμό του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών, όπου βρήκε τραγικό θάνατο ο μικρός Μάριος πριν λίγους μήνες.

Τσίπρας για την Παιδεία από ΔΕΘ: Ολοκληρωμένη παρέμβαση που καταργεί τις Πανελλήνιες όπως τις ξέραμε

Στον απόηχο των επιχειρούμενων αλλαγών στο Νέο Λύκειο, αλλά και των έντονων διαβουλεύσεων στο δρόμο για τις ριζικές μεταρρυθμίσεις στο εισαγωγικό σύστημα – που ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τις επιστημονικές ενώσεις και τις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών – ο πρωθυπουργός από το βήμα της 82ης ΔΕΘ επέμεινε στην «ολοκληρωμένη παρέμβαση» που καταργεί, όπως είπε, «τις Πανελλήνιες όπως τις γνωρίζαμε μέχρι σήμερα».

Ο ίδιος μίλησε για το επιχειρούμενο διπλό εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως «μέσο αναβάθμισης του Λυκείου που θα ενισχύσει τη μαθησιακή διαδικασία και πιστεύω ότι θα αγκαλιαστεί πολύ σύντομα από τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών, των γονιών και των καθηγητών.

«Εγώ ξέρω από τη δική μου εμπειρία ότι η πραγματική διαδικασία γινόταν και γίνεται στο φροντιστήριο και το Λύκειο έχει απαξιωθεί. Εμείς το αλλάζουμε. Κάνουμε τα 15 μαθήματα ουσιαστικά  4. Η τελική κρίση στις γραπτές εξετάσεις θα γίνεται σε τρία μαθήματα και θα δίνεται μία ευκαιρία στον μαθητή με την εξέταση του Ιανουαρίου», διευκρίνισε προς ενίσχυση της πάγιας θέσης του υπουργείου και συμπλήρωσε: «Ακούγεται σύνθετο σύστημα, αλλά όσοι έχουν περάσει πρόσφατα τη δύσκολη αυτή εμπειρία εξετάσεων έχουν αρχίσει και κατανοούν πόσο πληρέστερο είναι για τον μαθητή και τις οικογένειες. Κάνουμε τομή στη συναισθηματική εξέλιξη και πίεση που δέχονται αυτά τα παιδιά. Δεν λέω ότι θα εξαφανίσουμε, θα περιορίσουμε όμως το φαινόμενο της παραπαιδείας, διότι θα αναβαθμιστεί η διαδικασία στο σχολείο».

Πηγή: news247.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε το

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *